Lambretta 150Ld 1959

Numer ramy: 797102

  • Niesamowity opływowy design rodem z lat 50.
  • Skuter po całkowitej renowacji, gotowy do jazdy
  • Kompletna dokumentacja

cena wywoławcza: 10 000 zł (estymacja: 15 000 – 20 000)

Dane techniczne:

silnik: 150cm3, 1-cyl

moc: 6 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna

stan prawny: wyrejestrowany

Historia Modelu

Lambretta jest – obok Vespy – jednym z najbardziej ikonicznych skuterów. Produkowana przez firmę Innocenti była odpowiedzią na powojenne potrzeby włoskiej ludności, która domagała się taniego środka lokomocji. Historia Lambretty sięga 1947 roku, kiedy zaprezentowano tak zwany „model A”. Skuter był bardzo prosty w użytkowaniu, a niewielkie rozmiary nie nastręczały problemów z parkowaniem. O tych wyjątkowych jednośladach zrobiło się głośniej, gdy w 1949 roku lekko zmodyfikowana Lambretta pobiła aż 13 długodystansowych rekordów prędkości. W roku 1950 Innocenti osiąga znakomity wynik produkcyjny – 300 egzemplarzy dziennie. W międzyczasie powstają nowe modele – C i Lc – z ramą konstrukcji rurowej. W dalszym ciągu jednak nie przypominają one charakterystycznej opływowej bryły, jaką dziś kojarzymy z Lambrettami. Skutery, w odróżnieniu od motocykli, mają silnik zamontowany pod siodłem i przed tylnym kołem, co bardzo pozytywnie wpływa na wyważenie pojazdu. Napęd jest przekazywany na tylne koło za pomocą wału, którego obudowa stanowi jednocześnie wahacz. Rok 1951 to kolejny spektakularny sukces Lambretty. Egzemplarz z opływową karoserią, wyposażony w silnik o pojemności 125 cm3 Romollo Ferri rozpędził do zawrotnej prędkości 195 km/h. Seria Ld została wprowadzona w 1954 roku, jako następca modelu Lc. Łącznie Innocenti wyprodukowało 113 853 sztuki modelu 150 Ld.

Historia Egzemplarza

Lambretta, która trafiła do oferty Ardor Auctions, to niezwykle urodziwy egzemplarz. Skuter został kupiony w roku 1959 w Krośnie, co znajduje swoje potwierdzenie w załączonych dokumentach. Od tego czasu maszyna przechodziła z rąk do rąk, teoretycznie pozostając w ciągłej eksploatacji. Dopiero kilkanaście lat temu pojazd został wyrejestrowany i poddany kompletnemu remontowi. Właściciel podjął się wyzwania odbudowy Lambretty zgodnie z fabryczną specyfikacją. Pełne prace blacharskie i lakiernicze powodują, że pod kątem wizualnym skuter prezentuje się bardzo atrakcyjnie. Niektóre elementy wyposażenia zachowano w nienaruszonym stanie, na przykład manetki oraz licznik, które świadczą o autentyczności i długiej historii Lambretty. Po kilkuletnim postoju skuter przeszedł ostatnio pełen serwis rozruchowy. Pojazd posiada komplet dokumentów wraz z wykazem ciągłości właścicielskiej. Skuter można zarejestrować na białe tablice rejestracyjnie i cieszyć się z jego użytkowania na co dzień. Każda przejażdżka będzie podróżą w czasie do lat 50., kiedy jednoślady miały być nie tylko praktyczne, lecz również piękne.