Przejdź do treści
Strona główna » Lada 1500S 1981

Lada 1500S 1981

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 1 lipca 2017′ link=’page,3910′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3927′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3919′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/03/019-4-1500×430.jpg’ attachment=’4513′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Lada 1500S 1981

  • Samochód w doskonałym stanie zachowania
  • Eleganckie zestawienie kolorystyczne
  • Pojazd o charakterze kolekcjonerskim

Numer nadwozia: 0545733

Szacowana Wartość: 20 000-28 000 złotych

Cena Wywoławcza: 16 000 złotych

Dane techniczne:

silnik: 1.5l, R4

moc: 75 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła

stan prawny: wyrejestrowany

Historia Modelu

Samochód WAZ 2106, znany u nas jako Łada 1500s, był rozwinięciem, a właściwie osobnym modelem, stworzonym na bazie WAZa 2103. 2103 sprzedawany w Polsce jako Łada 1500, zastąpił WAZa 2101, zwanego “kopiejką”. Łada “Kopiejka” powstawała na licencji Fiata 124. Choć początkowo cieszyła się uznaniem kupujących, szybko wyszły na jaw jej liczne wady: słaby silnik, tanie materiały czy niska jakość wykończenia. Postanowiono stworzyć nową odmianę, za pierwowzór biorąc Fiata 124S Special. Modele 2103/2106, w Rosji określane również mianem “Żiguli”, są do siebie bliźniaczo podobne, jednak wprawne oko szybko zauważy pewne różnice. Z zewnątrz najważniejszymi zmianami są inny grill oraz obudowa przednich lamp. W 2106 kierunkowskazy na przednich błotnikach zostały obniżone i znajdują się w jednej linii z ozdobnymi chromowanymi listwami, na których drugim końcu umieszczono podłużne odblaski. Wiele subtelnych różnic widać we wnętrzach obu modeli. Deska rozdzielcza, podsufitka i okładziny słupków są takie same, różni się natomiast struktura ich materiału. Kokpit 2103 miał więcej ozdobnych detali, jak chromowane ramki wokół maskownicy głośniczka, popielniczki czy panelu sterowania nawiewem. Pewne zmiany zaszły również pod maską, wersja 2106 otrzymała poprawioną jednostkę ze średnicą cylindrów powiększoną z 76 do 79 mm. Pojemność wzrosła do 1568 cm³, moc jednak nieznacznie, bo z 75 do 78 KM. Mimo to, większy moment obrotowy polepszył wyraźnie dynamikę samochodu. Towarzyszyły temu niewielkie ulepszenia innych podzespołów, między innymi zmiana przełożeń biegów I-III i wzmocnienie sprzęgła i układu hamulcowego. W przypadku Łady 2106 w Polsce najczęściej spotyka się auta z lat 1980-82. Mimo wspomnianej modernizacji mechanicznej, nad Wisłą model 2106 sprzedawano z silnikiem 1500.

Historia Egzemplarza

Prezentowany na aukcji egzemplarz to eksportowa Łada 1500s o oznaczeniu 21601, a więc ze starszą jednostką o pojemności 1500. Samochód pochodzi z roku 1981 i od nowości jest w jednych rękach. Od momentu zakupu właściciel zdążył przejechać jedynie 7000 kilometrów, po czym wyrejestrował pojazd w 1989 roku i wstawił go do garażu. Przez ten czas Łada była regularnie uruchamiana i czyszczona, nie poruszała się jednak po publicznych drogach. Stan zachowania samochodu jest niespotykany, choć posiada on kilka mankamentów na karoserii, pochodzących jeszcze z czasów użytkowania w latach 80-tych. Samochód jest w pełni kompletny, właściciel posiada do niego wszystkie oryginalne dokumenty, a nawet fabryczną puszkę farby do zaprawek czy dedykowany płyn hamulcowy “Newa” pochodzący “z dostaw z ZSRR”.

Silnik startuje bez problemu, a instalacja elektryczna jest w pełni sprawna. Samochód oczywiście będzie wymagał przeglądu przed wyjechaniem na ulicę, w szczególności układ hamulcowy, jednak Łada 1500S z tak niepowtarzalną historią to już absolutna rzadkość w Polsce. Elegancki granatowy kolor nadwozia bardzo ładnie współgra z jasną tapicerką. Jest to doskonały zakup kolekcjonerski, szczególnie dla pasjonata motoryzacji dawnego bloku wschodniego, która w ostatnich latach staje się modna.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’4496,4495,4497′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]

[/av_one_third][av_gallery ids=’4498,4499,4500,4501,4502,4503,4504,4506,4505,4507,4508,4509,4510,4511,4512,4513′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]