Przejdź do treści
Strona główna » Jensen Interceptor III 1973

Jensen Interceptor III 1973

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/08-7-1500×430.jpg’ attachment=’2339′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Jensen Interceptor III 1973

  • Jensen po pełnej odbudowie mechanicznej
  • W najbardziej dopracowanej wersji modelowej

Estymacja 150 000 – 165 000 złotych

Cena wywoławcza 110 000 złotych

Numer nadwozia 140/8352

Dane techniczne

Silnik: 6.3 V8 lub 7.2 V8
Moc: 325-285 KM
Napęd na tylną oś, skrzynia biegów trzybiegowa, automatyczna (rzadziej: czterobiegowa, manualna)

Historia Modelu

Marka Jensen została założona przez braci, Alana i Richarda Jensenów, w 1934 r.  Najbardziej znanym i zarazem ostatnim produktem Jensena, był opisywany model Interceptor.

Zadebiutował w 1966 roku, zastępując Jensena CV8, który nie spotkał się z przychylnością klientów ze względu na kontrowersyjnie stylizowaną przednią część nadwozia.

Tym razem stylizacją nadwozia zajęła się firma Carrozzeria Touring, współpracująca wcześniej m.in. z Ferrari, Alfą Romeo czy Lamborghini. Produkcję paneli zewnętrznych początkowo wzięła na siebie włoska firma Vignale, później zaś auto było od podstaw, ręcznie wytwarzane w fabryce Jensena w West Bromwich.

Pod maską Interceptora pracował silnik 6.3 V8 konstrukcji Chevroleta. Początkowo wytwarzał 325 KM, co pozwalało temu dużemu GT na osiągnięcie 100 km/h w doskonałym czasie ok. 6.5 sekundy. Od 1971 roku 6.3-litrowy silnik ustąpił miejsca jednostce 7.2l, która – w zależności od wariantu – mogła mieć od 330 do 385 KM.

Napęd był przekazywany na tylną oś za pomocą trzystopniowej skrzyni automatycznej, zestawionej z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu. Opcjonalnie klienci mogli wybrać czterobiegową skrzynię ręczną, ale jej produkcję zarzucono w 1969 r. przy okazji wprowadzenia modelu po modernizacji, znanego jako Mark II.

Kolejne zmiany miały miejsce w 1971 r (Mark III). Oprócz większego silnika, Interceptor otrzymał kolejne unowocześnienia zewnętrzne (np. inny kształt przedniego grilla) i odświeżenie wyglądu kokpitu i foteli.

Produkcja modelu Interceptor zakończyła się w 1976 roku. Mimo wielu przychylnych recenzji, podkreślających doskonałe osiągi i wygodę auta, nie spotkało się ono ze zbyt dużym zainteresowaniem klientów, na co wpływ miała z pewnością wysoka cena i kryzys paliwowy lat 70.
Wyprodukowano 6408 egzemplarzy, z czego 1046 z kierownicą po lewej stronie (auto trafiało także do USA) i 267 sztuk wersji kabrio. Najrzadszą odmianą jest wersja coupe (60 sztuk).

Obecnie w Wielkiej Brytanii działa firma, który na bazie Interceptorów tworzy pojazd z silnikiem 6.2 z Chevroleta Corvette, zaś oryginalne Jenseny są bardzo poszukiwane przez kolekcjonerów.

Historia Egzemplarza

Prezentowany na Zimowej Aukcji Jensen Interceptor Mk III o numerze nadwozia 140/8352 został wyprodukowany w marcu 1973 roku w specyfikacji amerykańskiej. Opuścił on fabrykę w zestawieniu kolorystycznym lakier Oatmeal, czyli “owsianka”, jasny odcień beżu, wnętrze “Mocha”, czyli brązowy kawowy. Ciekawostką jest, że lista opcji nie posiada żadnej pozycji – nawet autoradia. Odrestaurowany w USA w prawdopodobnie ponad dziesięć lat temu, zyskał nowy, złoty kolor karoserii oraz beżową skórę wewnątrz. Został sprowadzony w czerwcu 2016 roku z Colorado do Polski i jest po opłatach.

Dzisiaj wnętrze prezentuje się nienagannie, jednak karoseria wymaga nowego lakieru, i prac blacharskich. Od strony mechanicznej, silnik został w całości odbudowany w Stanach Zjednoczonych i oprócz regulacji gaźnika nie wymaga on wkładu finansowego. Atencji natomiast wymagają klocki hamulca ręcznego oraz przekładnia kierownicza. Jest to bardzo interesujący egzemplarz Interceptora serii trzeciej, samochodu legendy, który staje się coraz bardziej pożądany przez kolekcjonerów, i który przy minimalnym wkładzie finansowym może sprawić nowemu właścicielowi dużo przyjemności z jazdy, tym bardziej z silnikiem 440ci o mocy 280 koni mechanicznych.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’2333,2334,2335,2332′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]

[/av_one_third][av_gallery ids=’2336,2337,2338,2339,2340,2341,2342,2343,2344,2345,2346,2347,2348,2349,2350,2351,2352,2353,2354,2355,2356,2357,2358,2359,2360′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]