Strona główna » Jaguar XJS 1994

Jaguar XJS 1994

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 22 kwietnia 2017′ link=’page,2886′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3118′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3125′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/xjs_pasek-1-1500×430.jpg’ attachment=’3241′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Jaguar XJS 1994

  • piękny brytyjski grand tourer
  • najbardziej pożądana wersja R6
  • auto po pełnym serwisie mechanicznym

cena wywoławcza: 60 000 zł (Estymacja: 80 000 – 100 000)

Numer nadwozia SAJNX2748SC197931

Dane techniczne:

silnik: 4.0l, R6

moc: 233 konie mechaniczne

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany na białe tablice

Historia Modelu

Jaguar XJ-S (nazywany później XJS) to duży samochód kategorii gran turismo, który był produkowany na przestrzeni aż trzech dekad. Przed tym modelem stało wyjątkowo trudne zadanie – zastępował on bowiem legendarnego E-Type’a. Historia tego auta rozpoczęła się w połowie lat 70-tych. Niskie i długie nadwozie zawierało w sobie oczywiście geny poprzednika. Stylistycznie lepiej jednak odpowiadało ówczesnym trendom i jednocześnie było bardziej aerodynamiczne. Pierwsza wersja Jaguara XJ-S weszła na rynek w 1975 roku. Nazwa sugeruje, że auto ma więcej wspólnego z limuzyną, jaką był XJ, niż z autem sportowym.  Zachowano typowe dla Jaguara niezależne tylne zawieszenie.  Pod maskę trafił początkowo jedynie silnik V12 o mocy 265 KM i pojemności 5,3 litra. Co prawda zapewniał bardzo dobre osiągi i kulturę pracy, ale połowa lat 70-tych to czas kryzysu paliwowego i nie było dużego popytu na wielkie, paliwożerne jednostki.  W roku 1981 silnik zmodyfikowano: wzrosła jego moc (w Europie do 295 KM), ale jednocześnie zmalało spalanie. Dwa lata później wprowadzono rzędowy silnik 6-cylindrowy o pojemności 3,6 litra. Na rynku pojawiła się także wersja XJ-S SC, czyli dwuosobowa odmiana z nadwoziem typu targa. Nie zdobyła większej popularności, dlatego w 1988 roku wprowadzono tradycyjne cabrio. Duże zmiany w gamie modelowej przyniósł rok 1992. Nazwa została zmieniona na XJS, przeprojektowano tył nadwozia i przednie zderzaki, wzrosła też pojemność silników. Sześciocylindrowy zamiast 3,6 litra miał równe 4 litry pojemności, natomiast V12 generowało aż 304 KM z 6 litrów pojemności skokowej. Po 21 latach produkcji, w 1996 roku model został zastąpiony przez Jaguara XK8. Wyprodukowano 115 413 egzemplarzy XJ-S i XJS.

Historia Egzemplarza

Granatowy Jaguar XJS, który trafił do naszego katalogu, był samochodem pierwotnie przeznaczonym na rynek amerykański. Auto opuściło fabrykę wyposażone w mniejszą 4-litrową jednostkę napędową. Auto było użytkowane w Stanach Zjednoczonych do czasu stłuczki. Uszkodzone zostały maska, zderzak, lewy błotnik oraz lewa lampa. Następnie samochód został sprowadzony do Polski i poddany naprawie. XJS ma obecnie przebieg 110 000 mil. Samochód zarówno na zewnątrz, jak i we wnętrzu, prezentuje się dobrze. Lakier może wymagać drobnej kosmetyki, jednak stan techniczny nie budzi zastrzeżeń. Samochód miał w ostatnim czasie wykonany serwis olejowy. Wnętrze, czyli elementy drewniane i tapicerka wyglądają bardzo świeżo. Właściciel zdecydował się na obszycie kierownicy nową skórą. Miękki dach jest w również w stanie nie wymagającym ingerencji. Jaguar XJS jest rasowym grand tourerem. Wersja z otwartym nadwoziem pozwala na dalekie podróże z zachowaniem bardzo wysokiego poziomu komfortu. Auto stanowi idealną alternatywę dla niemieckiej konkurencji i, co jest również istotne, nadaje się do codziennej eksploatacji nie tylko w sezonie letnim.

[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’3232,3233,3234′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’3235,3236,3237′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]