Przejdź do treści
Strona główna » Jaguar E-Type 1970

Jaguar E-Type 1970

  • przez

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Jaguar E-Type 1970

  • Najpiękniejszy Jaguar w historii
  • Samochód po całkowitej renowacji
  • Bardzo atrakcyjny kolor nadwozia

Numer nadwozia: 1R43441BW

Dane techniczne:

silnik: 4.2l, R6

moc: 245 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne

stan prawny: sprowadzony, opłacony, faktura VAT 23%

Opis pojazdu

Jaguar E-Type, uznawany za niepodważalną ikonę stylu i elegancji, zadebiutował na salonie w Genewie w roku 1961, wzbudzając zachwyt publiczności. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Malcolma Sayera i charakteryzowało się lekkim, opływowym kształtem z bardzo długą maską. O stylistyce tego modelu wypowiedział się sam Enzo Ferrari, nazywając E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”.

Prezentowany egzemplarz Jaguara został wyprodukowany w 1970 z przeznaczeniem na rynek amerykański. Samochód należy do drugiej serii tego modelu i wyjechał z fabryki w kolorze srebrnym z niebieskim wnętrzem. W Stanach Zjednoczonych został sprzedany przez dilera British Leylands w Nowym Jorku. Auto zostało sprowadzone do Polski kilka lat temu z zamiarem kompleksowej renowacji. Podejmując się tego procesu właściciel zdecydował się na zmianę oryginalnej barwy nadwozia na odcień wiśniowy, pochodzący z trzeciej serii E-Typa. Karoseria została w pełni naprawiona, a jakoś prac blacharskich nie pozostawia wątpliwości. Powłoka lakiernicza wygląda bardzo efektownie i jest jednym z mocniejszych punktów auta. Wnętrze zostało w całości obszyte czarną skórą o fakturze zbliżonej do oryginalnych materiałów. Odstępstwem jest jednak pokrycie skórą także deski rozdzielczej. Wszystkie wykładziny również zostały wymienione na nowe. Według deklaracji właściciela, większość części zamawiano u renomowanych dystrybutorów z zagranicy. Wyposażenie auta jest kompletne i sprawne, zdecydowano się  jednak na montaż współczesnego zestawu audio. Od strony mechanicznej Jaguar również przeszedł gruntowną odbudowę. Silnik, skrzynia biegów, hamulce i zawieszenie działają bez zarzutu i auto jest gotowe do jazdy. Samochód został odprawiony w urzędzie celnym jako zabytkowy pod kątem rejestracji na żółte tablice. Na pojazd zostanie wystawiona faktura VAT 23%.

Podsumowując, mimo pewnych niezgodności z oryginalną specyfikacją, mamy do czynienia z autem klasycznym w stanie niemal fabrycznym. Renowacja tej klasy auta może trwać nawet około 2-3 lat , a jej wartość, oprócz zakupu samej bazy, może być niewiele mniejsza od ceny prezentowanego egzemplarza.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’6902,6901′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]

[/av_one_third]