Przejdź do treści
Strona główna » Jaguar E-Type 1968

Jaguar E-Type 1968

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 1 lipca 2017′ link=’page,3910′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3927′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3919′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/03/2-Large-1500×430.jpg’ attachment=’4410′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Jaguar E-Type 1968

  • Najpiękniejszy samochód wszechczasów według Enzo Ferrari
  • Bardzo rzadki model – seria 1.5
  • Samochód po bardzo starannej odbudowie

Numer nadwozia 1E78808BW

cena wywoławcza: 300 000 złotych (estymacja 350 000 – 400 000)

Dane techniczne:

silnik: 4.2l, R6

moc: 245 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: sprowadzony, opłacony

Historia Modelu

Ten brytyjski samochód, stanowiący ikonę stylu i elegancji lat 60-tych, zadebiutował na salonie w Genewie w roku 1961, wzbudzając zachwyt publiczności. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Malcolma Sayera i charakteryzowało się lekkim, opływowym kształtem z bardzo długą maską. O stylistyce tego modelu wypowiedział się sam Enzo Ferrari, nazywając E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”. Nowością w tamtych latach było zastosowanie niezależnego zawieszenia tylnego, zaprojektowanego przez Boba Knighta. E-Type miał również hamulce tarczowe zarówno z przodu jak i z tyłu, co stanowiło kontynuację myśli technicznej zastosowanej w modelu XK150. Klienci Jaguara mieli do wyboru trzy wersje nadwozia: dwudrzwiowe, dwuosobowe coupe, roadstera i wprowadzone w 1966 roku coupe mieszczące cztery osoby w układzie 2+2. Ta ostatnia odmiana miała nieco powiększony rozstaw osi. Pierwsza seria modelu napędzana była – znanym już z wcześniejszych modeli – 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem typu XK. W E-typie miał on pojemność 3.8 litra i moc 269 KM. Pozwalał on na osiągnięcie 100km/h w czasie poniżej 7 sekund. Jeszcze w pierwszej serii modelu, począwszy od grudnia 1964 roku, zaczęto montować nowszy, 4.2 litrowy motor. Miał taką samą moc co poprzednik, wytwarzał natomiast większy moment obrotowy (385 zamiast 353 Nm). W roku 1967 na rynku pojawiła się zmodyfikowana wersja Jaguara, tak zwana “seria 1.5” wyposażona w silnik 4.2. Ze względu na restrykcyjne prawo dotyczące emisji spalin na rynku amerykańskim, potrójne gaźniki SU zostały zastąpione dwoma urządzeniami firmy Stromberg, co obniżyło osiągi do 245 koni mechanicznych. Seria 1.5 była produkowana od 1967 do 1968 roku i była najrzadszym modelem tego legendarnego auta. Łącznie powstało 6726 egzemplarzy, z czego 2801 aut z otwartym nadwoziem. E-Type od dawna cieszy się ogromną popularnością wśród kolekcjonerów. Ceny tego Jaguara stale rosną, seria 1.5  natomiast, jest najbardziej cenioną zaraz po początkowej serii 1.

Historia Egzemplarza

Błękitny Jaguar E-Type coupe to samochód pochodzący ze Stanów Zjednoczonych, a konkretniej z Kalifornii. Samochód został wyprodukowany w 1968 roku i jest to rzadka przejściowa wersja o oznaczeniu 1.5. Przed sprowadzeniem do Polski samochód nie był używany co najmniej piętnaście lat, wiele wskazuje jednak na to, że stał nieużytkowany nawet i jeszcze dłużej. Na miejscu w Polsce został rozebrany do ostatniej śrubki i złożony z powrotem przy użyciu zachowanych części oraz nowych komponentów bardzo wysokiej jakości, kupowanych u renomowanych sprzedawców. W procesie odbudowy, który trwał około trzech lat, starano się jak najbardziej zbliżyć do fabrycznego stanu auta, zachowując przy tym rzemieśliczną precyzję i unikając wszelkich kompromisów. Przywrócono pierwotny kolor oraz na nowo obszyto całe wnętrze, dobierając materiały jak najbardziej odpowiadające tym oryginalnym. Pozwolono sobie jedynie na nieznaczne modernizacje, jak montaż bezdętkowych opon. Samochód jest wręcz w zjawiskowym stanie, tak jakby prosto zjechał z taśmy produkcyjnej. Wszystko jest w nim sprawne, a jego osiągi i parametry bez wątpienia odpowiadają danym technicznym oficjalnie podawanym przez Jaguara. Z drugiej strony takie auto, poza swoimi walorami estetycznymi, jest również doskonałą inwestycją, zakup klasycznego E-Typa na pewno zwróci się już po kilku latach.

[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’4409,4410,4411′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]

[/av_one_third][av_gallery ids=’4803,4804,4805,4806,4807,4809,4810,4811,4812,4813,4814,4815,4816,4817,4818,4819,4820,4821,4822,4823,4824,4825,4826,4827,4828,4829,4830′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]