Przejdź do treści
Strona główna » Jaguar E-Type 1968

Jaguar E-Type 1968

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 22 kwietnia 2017′ link=’page,2886′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3118′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3125′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/e-type-1_pasek-1302×430.jpg’ attachment=’3217′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Jaguar E-Type 1968

  • Najbardziej rozpoznawalny brytyjski roadster
  • Bardzo rzadki model – seria 1.5
  • Samochód po kompleksowej i drobiazgowej renowacji

cena wywoławcza: 360 000 zł (Estymacja: 420 000 – 480 000)

Numer nadwozia 1E16737

Dane techniczne:

silnik: 4.2l, R6

moc: 245 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna 4-biegowa, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce

Historia Modelu

 Ten brytyjski samochód, stanowiący ikonę stylu i elegancji lat 60-tych, zadebiutował na salonie w Genewie w roku 1961, wzbudzając zachwyt publiczności. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Malcolma Sayera i charakteryzowało się lekkim, opływowym kształtem z bardzo długą maską. O stylistyce tego modelu wypowiedział się sam Enzo Ferrari, nazywając E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”. Nowością w tamtych latach było zastosowanie niezależnego zawieszenia tylnego, zaprojektowanego przez Boba Knighta. E-Type miał również hamulce tarczowe zarówno z przodu jak i z tyłu, co stanowiło kontynuację myśli technicznej zastosowanej w modelu XK150. Klienci Jaguara mieli do wyboru trzy wersje nadwozia: dwudrzwiowe, dwuosobowe coupe, roadstera i wprowadzone w 1966 roku coupe mieszczące cztery osoby w układzie 2+2. Ta ostatnia odmiana miała nieco powiększony rozstaw osi. Pierwsza seria modelu napędzana była – znanym już z wcześniejszych modeli – 6-cylindrowym, rzędowym silnikiem typu XK. W E-typie miał on pojemność 3.8 litra i moc 269 KM. Pozwalał on na osiągnięcie 100km/h w czasie poniżej 7 sekund. Jeszcze w pierwszej serii modelu, począwszy od grudnia 1964 roku, zaczęto montować nowszy, 4.2 litrowy motor. Miał taką samą moc co poprzednik, wytwarzał natomiast większy moment obrotowy (385 zamiast 353 Nm). W roku 1967 na rynku pojawiła się zmodyfikowana wersja Jaguara, tak zwana “seria 1.5” wyposażona w silnik 4.2. Ze względu na restrykcyjne prawo dotyczące emisji spalin na rynku amerykańskim, potrójne gaźniki SU zostały zastąpione dwoma urządzeniami firmy Stromberg, co obniżyło osiągi do 245 koni mechanicznych. Seria 1.5 była produkowana od 1967 do 1968 roku i była najrzadszym modelem tego legendarnego auta. Łącznie powstało 6726 egzemplarzy, z czego 2801 aut z otwartym nadwoziem. E-Type od dawna cieszy się ogromną popularnością wśród kolekcjonerów. Ceny tego Jaguara stale rosną, seria 1.5  natomiast, jest najbardziej cenioną zaraz po początkowej serii 1. 

Historia Egzemplarza

Jaguar E-Type prezentowany w katalogu to egzemplarz wyprodukowany w 1968 roku. Samochód o numerze seryjnym 1E16737 opuścił fabrykę jako czerwony roadster i trafił do Stanów Zjednoczonych. Pojazd sprowadzono do Polski trzy lata temu. Właściciel podjął decyzję o kompletnej odbudowie auta. Jakość prac renowacyjnych stoi na bardzo wysokim poziomie. Cały proces trwał około półtora roku. Zdecydowano się na pokrycie karoserii oryginalnym lakierem z palety Jaguara, kultowym British Racing Green. Wnętrze obszyto skórą w kolorze piaskowym, co stanowi bardzo klasyczne zestawienie wraz z nadwoziem. Prace blacharskie i lakiernicze odznacza bardzo wysoka jakość wykonania. Materiały, których użyto do wykończenia wnętrza są wierne oryginałom. Chromy prezentują się znakomicie, a pojazd sprawia wrażenie jak gdyby dopiero opuścił warsztat renowacyjny. Poza nowym lakierem, samochód otrzymał dach pokryty czarnym materiałem typu Sonnenland. Właściciel użytkował auto wyłącznie rekreacyjnie. Prace restauracyjne nie obejmowały odbudowy silnika, ponieważ nie wykazywał oznak zużycia. Samochód odpala bez najmniejszych problemów, nawet po dłuższym postoju. Wszystkie mechanizmy są sprawne. Właściciel dołącza do samochodu, pełną dokumentację z odbudowy. Auto jest zarejestrowane na białe tablice rejestracyjne i gotowe do jazdy. Opisywany Jaguar to bardzo interesująca oferta. Zainwestowano w niego wiele środków i poświęcono wiele czasu, dzięki czemu dziś prezentuje się wręcz fenomenalnie. Auto da wiele radości podczas rekreacyjnych przejażdżek, będąc jednocześnie klejnotem niejednej kolekcji klasycznych aut.
[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’3201,3199,3202,3203′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’3206,3207,3209,3210,3211,3212,3213,3214,3215,3216′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]