HONDA CRX

Honda CRX Vtec-25

HONDA CRX  1991

 

Numer nadwozia: JHMEE83800S201

 

Honda CRX w najmocniejszej wersji

Bardzo zadbany i doinwestowany egzemplarz

Silny rywal dla VW Golfa lub Peugeota 205 GTI 

 

Dane techniczne:

Silnik: 1.6l, R4

Moc: 153 konie mechaniczne

Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła przednie

Odczyt licznika: 196 000 kilometrów

 

Stan prawny: zarejestrowany w Polsce

 

Honda CRX to, ujmując rzecz w skrócie, usportowiona wersja modelu Civic, który tchnął nowego ducha w japoński koncern, rozważający opuszczenie rynku samochodowego i skupienie się na motocyklach. Już od wczesnych lat 70-tych dewizą marki były innowacyjne rozwiązania. Civic był bardzo przemyślany i oszczędny, jednak w dobie rosnącego apetytu na małe o wysokich osiągach, brakowało mu własnej odmiany w rodzaju GTI. Pomysł był prosty – do przekomponowanej karoserii, mniejszej, lżejszej i bardziej aerodynamicznej, włożono wysokoobrotowe silnik, które zapewniały więcej niż wystarczające osiągi. W efekcie powstał legendarny hot-hatch. Przez lata jednak populacja tych aut mocno się skurczyła, gdyż były bardzo chętnie przerabiane i wykorzystywane do sportu, zarówno amatorsko jak i profesjonalnie.

 

Wzmiankowany CRX to reprezentant drugiej generacji modelu, noszącej nazwę “Cyber”. Miała ona nadzwyczaj korzystny  współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,29. Ten egzemplarz to najszybsze wydanie małego Japończyka, z fantastycznym motorem 1.6 w technologii VTEC. W dodatku samochód ma gwintowane zawieszenie, tylne wahacze regulowane we wszystkich płaszczyznach, zmodyfikowany układ wydechowy i dolotowy czy ulepszony układ hamulcowy. Nadwozie przeszło szereg prac renowacyjnych, włącznie z wymianą szyb, elementów blacharskich, czyszczeniem i konserwacją podłogi oraz profili zamkniętych, a także ponownym lakierowaniem na kolor zgodny z metryką auta. Naprawa mechaniczna objęła: wymianę rozrządu, serwis olejowy, sworznie, łożyska, tuleje czy przeguby. Wisienką na torcie była instalacja dobrego systemu hi-fi, odnowienie skór foteli przednich oraz szczegółowy detailing. Tak przygotowany CRX ma mało sobie równych w swojej klasie.