HONDA CRX 1991
Numer nadwozia: JHMEE83800S201
Honda CRX w najmocniejszej wersji
Bardzo zadbany i doinwestowany egzemplarz
Silny rywal dla VW Golfa lub Peugeota 205 GTI
Dane techniczne:
Silnik: 1.6l, R4
Moc: 153 konie mechaniczne
Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła przednie
Odczyt licznika: 196 000 kilometrów
Stan prawny: zarejestrowany w Polsce
Honda CRX to, ujmując rzecz w skrócie, usportowiona wersja modelu Civic, który tchnął nowego ducha w japoński koncern, rozważający opuszczenie rynku samochodowego i skupienie się na motocyklach. Już od wczesnych lat 70-tych dewizą marki były innowacyjne rozwiązania. Civic był bardzo przemyślany i oszczędny, jednak w dobie rosnącego apetytu na małe o wysokich osiągach, brakowało mu własnej odmiany w rodzaju GTI. Pomysł był prosty – do przekomponowanej karoserii, mniejszej, lżejszej i bardziej aerodynamicznej, włożono wysokoobrotowe silnik, które zapewniały więcej niż wystarczające osiągi. W efekcie powstał legendarny hot-hatch. Przez lata jednak populacja tych aut mocno się skurczyła, gdyż były bardzo chętnie przerabiane i wykorzystywane do sportu, zarówno amatorsko jak i profesjonalnie.
Wzmiankowany CRX to reprezentant drugiej generacji modelu, noszącej nazwę “Cyber”. Miała ona nadzwyczaj korzystny współczynnik oporu powietrza na poziomie 0,29. Ten egzemplarz to najszybsze wydanie małego Japończyka, z fantastycznym motorem 1.6 w technologii VTEC. W dodatku samochód ma gwintowane zawieszenie, tylne wahacze regulowane we wszystkich płaszczyznach, zmodyfikowany układ wydechowy i dolotowy czy ulepszony układ hamulcowy. Nadwozie przeszło szereg prac renowacyjnych, włącznie z wymianą szyb, elementów blacharskich, czyszczeniem i konserwacją podłogi oraz profili zamkniętych, a także ponownym lakierowaniem na kolor zgodny z metryką auta. Naprawa mechaniczna objęła: wymianę rozrządu, serwis olejowy, sworznie, łożyska, tuleje czy przeguby. Wisienką na torcie była instalacja dobrego systemu hi-fi, odnowienie skór foteli przednich oraz szczegółowy detailing. Tak przygotowany CRX ma mało sobie równych w swojej klasie.