FORD CORTINA 1964
Numer nadwozia: Z7405265380
Legendarny model w rajdowej specyfikacji
Auto gotowe do startu w imprezach sportowych
Oryginalny pomysł na przygodę z klasykiem
Dane techniczne:
Silnik: 1.2l, R4
Moc:
Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne
Odczyt licznika: 40 000 kilometrów
Stan prawny: niezarejestrowany w Polsce
Ford Cortina do dziś jest uważany za część historii i kultury lat 60-tych nie tylko w Wielkiej Brytanii, ale również w państwach byłego kondominium brytyjskiego tj. Australii i Nowej Zelandii. Cortina była obecna na rynku przez 22 lata, wyróżnia się pięć serii, które było oferowane jako dwu lub czterodrzwiowe limuzyny. Montaż samochodu odbywał się w kilku miejscach świata, natomiast jego korzenie wywodzą się z Ford of Britain. Po 1970 roku Cortina była coraz bardziej zunifikowana z niemieckim odpowiednikiem – Taunusem. Głównym projektantem pierwszej, chyba najbardziej kultowej generacji był Roy Brown Junior, który ma na swoim koncie wiele sukcesów w dziedzinie kreacji samochodów. Nie inaczej było z Cortiną, która z miejsca stała się bestsellerem i bohaterem nie tylko angielskich dróg. Nazwa zaczerpnięta została od włoskiej miejscowości Cortina d’Ampezzo, gdzie miały miejsce zimowe igrzyska olimpijskie w 1956 roku. W ramach błyskotliwej kampanii reklamowej modelu, kilka aut przejechało tamtejszym torem dla bobslejów, akcja nosiła nazwę “Cortina Auto-Bobbing.”
Pierwsza rejestracja opisywanej Cortiny miałą miejsce w lipcu 1964 roku. Obecnie Ford jest profesjonalnie przygotowany do rajdów i wyścigów. Zmodyfikowany silnik o pojemności 1.2 litra jest zasilany dwoma gaźnikami. Auto ma szyby z tworzywa sztucznego oraz klatkę bezpieczeństwa w środku. Dodatkowe modyfikacje to zbiornik paliwa w bagażniku, krótkie drugi bieg, sportowe sprzęgło czy nowe instalacje paliwowe i elektryczne. Zawieszenie jest regulowane w zakresie twardości i wysokości. Podwozie zostało odpowiednio zakonserwowane. Do auta dołączone są dwa komplety kół, te widoczne obecnie na aucie oraz drugi zestaw z kolcami do startu w imprezach zimowych. Samochód ten był bohaterem wielu tras w Finlandii, kilkadziesiąt razy brał udział w różnych zawodach w tym w legendarnym “Rajdzie 100 Jezior”. Posiada ważną licencję FIA do 2027 roku. Przed kolejnym występem należy wyłącznie dostosować pasy i fotele do aktualnych wymogów.