[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 22 kwietnia 2017′ link=’page,2886′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3118′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3125′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/16-9-1024×430.jpg’ attachment=’3492′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
FN 350 Grand Luxe
- Bardzo rzadko spotykany motocykl
- Pojazd po pieczołowitej renowacji
- Ciekawa lokata kapitału
cena wywoławcza: 40 000 złotych (estymacja 55 000 – 70 000)
Numer ramy: 16 870
Dane techniczne:
silnik: 350cm3, 1-cyl.
inne dane: 3-biegowa skrzynia manualna
stan prawny: niezarejstrowany
Historia Modelu
FN to skrót od – Fabrique Nationale de Herstal – czyli “Państwowa Fabryka Broni Palnej”. Firma powstała w roku 1889 by wytwarzać i broń i amunicję na potrzeby armii belgijskiej. W 1901 roku w zakładach FN zbudowano pierwszy motocykl o pojemności 133 ccm. Cztery lata później pojawił się pionierski model FN Four o pojemnościach od 350 cm³ do 750 cm³ – pierwszy na świecie motocykl czterocylindrowy. Wczesne egzemplarze były wyposażone w jedno przełożenie, napęd wałem i dekompresor ułatwiający rozruch silnika. W 1908 roku FN otrzymał skrzynię biegów o dwóch, a wkrótce później trzech przełożeniach. W swoich czasach był to najbardziej zaawansowany technicznie motocykl, a do roku 1911 również najszybszy. Przez niemal dwie dekady FN stosował napęd bezłańcuchowy, czyli tak zwany “wał kardana”. Ten sam innowacyjny duch towarzyszył firmie przy projektowaniu jednocylindrowców. FN był jedny z pierwszych producentów który zastosował jednolitą konstrukcję dla silnika i skrzyni. Pod koniec roku 1923 wprowadzono na rynek motor o pojemności 350 cm³ w układzie OHV. Ten model, nazwany M60, rozpoczął serię bardzo popularnych jednośladów. Jego rozwinięciem było chociażby M67 o pojemności 500 cm³. Jednak po pewnym czasie okazało się, że motory górnozaworowe są wybierane głównie przez kierowców o zacięciu sportowym, dlatego fabryka zdecydowała się jednostki dolnozaworowej przeznaczonej bardziej do codziennego użytku. Model M70 był wyposażony w hamulce bębnowe, miał wydłużony rozstaw osi oraz zmodyfikowany wydech. Powstanie tej odmiany uświetniła niezwykła wyprawa. Dwóch francuskich oficerów oraz belgijski mechanik, wybrali się w podróż z miasta Liège do północnej Afryki, pokonując 6300 km między innymi przez Saharę. Maszyny ich nie zawiodły i w ten sposób dowiodły swojej świetności.
Historia Egzemplarza
Prezentowany egzemplarz pochodzi z roku 1928. Przez wiele lat znajdował się w rękach jednego właściciela w Holandii. W 2016 roku trafił do Polski i przeszedł gruntowną odbudowę w specjalistycznym warsztacie. Renowacja została przeprowadzona z poszanowaniem przedwojennej techniki i rzemiosła. Mowa tu chociażby o takich detalach jak zgodne z oryginałem, bawełniane oploty kabli. Omawiany motocykl to wersja “Grande Luxe”, której zaletą była chociażby lampa karbidowa. Z czasem została ona jednak zmieniona na lampę marki Bosch, zasilaną prądnicą tego samego producenta. W trakcie renowacji motocykla, udało się ustalić, że prądnica pochodzi z tego samego okresu co motocykl, ze względu na jednobiegunowy regulator napięcia, stosowany przez Boscha przy konstrukcji pierwszych tego typu urządzeń. W przypadku oferowanego motocykla FN, mamy do czynienia nie tylko z bardzo rzadkim i wartościowym obiektem, ale również z doskonale wykonaną pracą renowacyjną, która pozwoliła odtworzyć stan z 1928 roku, kiedy to motocykl opuścił fabrykę.
[/av_textblock]
[/av_two_third]
[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’3474,3475,3476,3477′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]
[av_gallery ids=’3478,3479,3480,3481,3482,3483,3484,3485,3486,3487,3488,3489,3490′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]