Przejdź do treści
Strona główna » Fiat 500 1975

Fiat 500 1975

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 1 lipca 2017′ link=’page,3910′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3927′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3919′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/03/DSC_3669-1500×430.jpg’ attachment=’4205′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Fiat 500 1975

  • Absolutna ikona włoskiej motoryzacji
  • Auto w bardzo ciekawej specyfikacji
  • Stylowe dodatki w postaci felg i kufra

Szacowana Wartość 45 000-55 000 złotych

Cena wywoławcza 35 000 złotych

Numer Nadwozia 5225953

Dane techniczne:

silnik: 0.5l, R2

moc: 18 koni mechanicznych

inne dane: dwudrzwiowy, napęd na tył, silnik montowany za tylną osią

stan prawny: sprowadzony, niezarejestrowany

Historia Modelu

Fiat 500 nie tyle zmotoryzował powojenną Italię, co stał się wręcz symbolem włoskiego stylu życia, designu i jednym z bardziej lubianych samochodów wszechczasów. Model zadebiutował w 1957 roku. Odbudowujące się po wojnie Włochy potrzebowały taniego, masowego auta. Od 1955 roku dostępny na rynku był mocno zbliżony model 600. Fiat zdecydował się jednak na wprowadzenie do gamy pojazdu jeszcze mniejszego. Pięćsetka miała zaledwie 2,97 metra długości. Karoserię zaprojektował Dante Giacosa. Dwucylindrowy silnik chłodzony powietrzem umieszczono z tyłu. Napęd był przekazywany na tylną oś. Co ciekawe, nie zastosowano tu silnika dwusuwowego, montowanego w podobnych autach konkurencyjnych marek. Pierwsza wersja Fiata 500 osiągała moc 13,5 KM z 497 cm3 pojemności. Do podstawowego wyposażenia należał rolldach, drzwi zaś otwierały się w stronę przeciwną do kierunku jazdy. Mocniejsza wersja Sport miała silnik rozwiercony do 499 cm3. Pojemność ta stała się standardem w roku 1960, a moc wzrosła do 17 KM. Późniejsze wersje, począwszy od produkowanego od 1965 roku – 500F – miały już drzwi otwierane w tradycyjnym kierunku. Stopniowo unowocześniano także wnętrze auta i dodawano coraz więcej elementów poprawiających komfort podróżowania. Występowały również edycje sportowe modyfikowane przez firmy Abarth, czy Giannini. Oferowano także nadwozie kombi (Giardineria) czy stosunkowo rzadkie Jolly Ghia, z materiałowym dachem i bez drzwi. Produkcję zakończono w 1975 roku. Przez ostatnie trzy lata Fiat 500 występował w ofercie producenta równolegle ze swym następcą – modelem 126. Była to odmiana 500R wzbogacona o zsynchronizowaną skrzynię biegów. Ogółem wyprodukowano niemal 4 miliony egzemplarzy tego uroczego samochodu. Mimo tego jest dość poszukiwanym klasykiem – zwłaszcza od czasu debiutu nowoczesnej wersji Fiata 500. Z drugiej strony, w swojej ojczyźnie nadal można spotkać 500-tki służące jako auto do codziennej jazdy.

Historia Egzemplarza

Fiat 500 został sprowadzony do Polski z Verony, gdzie był własnością jednej rodziny od 1975. Auto wciąż posiada pierwszy dowód rejestracyjny wydany w tym samym roku. Jest to model 500r z silnikiem wzmocnionym do 18 koni mechanicznych oraz zsynchronizowaną skrzynią biegów, co sprawia że prowadzenie jest nieco łatwiejsze i zarazem przyjemniejsze. Cztery lata temu nadwozie zostało ponownie polakierowane. Po przyjeździe do Polski Fiat przeszedł gruntowny przegląd wraz z usunięciem wszelkich usterek. Samochód zyskał nowe pokrycia siedzeń oraz czerwoną wykładzinę wewnątrz, a także nowe felgi aluminiowe wraz z oponami. Powłoka lakiernicza została odświeżona z największą dbałością. W tym efektowym i kontrastowym zestawieniu kolorystycznym auto robi naprawdę doskonałe wrażenie. Dodatkowe akcesoria w postaci felg, pasów na karoserii układających się w barwy Italii oraz tylnego kufra, sprawiają, że “Fiacik” wygląda jeszcze bardziej rasowo i ikonicznie. Z pewnością będzie się wyróżniał nie tylko w trakcie rekreacyjnych przejażdżek po polskich drogach, ale również na zlotach pojazdów zabytkowych, również takich skupiających wyłącznie włoskie klasyki.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’4206,4208,4220,4214′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’4233,4234,4235,4236,4237,4238,4239,4240,4241,4242,4243,4244,4245,4231,4230,4229,4227,4226,4225,4224,4222,4223,4221,4219,4218,4217,4216,4215,4213,4212,4211,4210,4209,4208′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]