Przejdź do treści
Strona główna » Fiat 500 1972

Fiat 500 1972

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/004-2-1500×430.jpg’ attachment=’1991′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Fiat 500 1972

  • Wersja z końca produkcji
  • W atrakcyjnym zestawieniu kolorystycznym
  • Po kompletnej renowacji

Szacowana wartość 48 000 – 58 000 złotych

Cena wywoławcza 35 000 złotych

Numer nadwozia 2999951

Dane techniczne

Silnik: 2 cylindry, 0,5l litra pojemności

Moc: 17 koni mechanicznych

Inne dane: dwudrzwiowy, napęd na tył, silnik montowany za tylną osią

Historia Modelu

Fiat 500 nie tylko zmotoryzował powojenną Italię. Stał się również symbolem włoskiego stylu życia, designu i jednym z bardziej lubianych samochodów wszechczasów.

Historia tego legendarnego samochodu rozpoczęła się od debiutu w 1957 roku. Odbudowujące się po wojnie Włochy potrzebowały niedrogiego, prostego samochodu, dostępnego dla przeciętnego robotnika. Taką rolę w ówczesnej gamie pełnił model Topolino, ale pamiętał on czasy przedwojenne, a więc domagał się następcy.
Fiat, po modelu 600, zdecydował się na wprowadzenie do gamy auta jeszcze mniejszego, z myślą o niższych kosztach zakupu, obsługi i większej przydatności na wąskich ulicach włoskich miast. 500-tka miała zaledwie 2,97 metra długości.

Karoserię zaprojektował Dante Giacosa, zaś założenia konstrukcyjne to maksymalna prostota i 2-cylindrowy silnik chłodzony powietrzem, umieszczony z tyłu. Również napęd był przekazywany na tylną oś, nie zastosowano tu natomiast silnika dwusuwowego, chętnie stosowanego w podobnych autach konkurencyjnych marek.

Pierwsza wersja 500-tki wytwarzała 13,5 KM, zaś silnik miał pojemność 497 cm3. W standardzie występował rolldach, zaś drzwi otwierały się w stronę przeciwną do kierunku jazdy.
Mocniejsza wersja Sport miała silnik rozwiercony do 499 cm3. Ta pojemność stała się standardem w roku 1960, a moc wzrosła do 17 KM. Późniejsze wersje, począwszy od produkowanego od 1965 roku 500F, miały już drzwi otwierane w tradycyjnym kierunku.
Stopniowo unowocześniano także wnętrze auta i dodawano coraz więcej elementów wyposażenia poprawiających komfort.

Produkcje zakończono w 1975 roku, zaś przez ostatnie trzy lata Fiat 500 występował na rynku równolegle ze swym następcą, modelem 126.

Obecnie jest on poszukiwanym klasykiem – zwłaszcza od czasu debiutu nowej wersji Fiata 500 w 2008 roku, bazowanej na Fiacie Panda, silnie nawiązującej stylistycznie do klasycznego poprzednika.

Historia Egzemplarza

Prezentowany przez Dom Aukcyjny Ardor Auctions Fiat 500 opuścił fabrykę w 1972 roku. Został on odrestaurowany przez obecnego właściciela 8 lat temu. Pieczołowita renowacja objęła cały pojazd, a w jej zakresie była karoseria, wnętrze, układ jezdny oraz inne mniejsze elementy.

Od zakończenia tego procesu Fiat 500 jest używany bardzo często przez właścicieli do weekendowych, nawet bardzo dalekich przejażdżek. W konsekwencji, jest to auto, które nie jest perfekcyjne, ale bardzo dobrze zachowane w stanie pozwalającym na codzienną jazdę w sezonie. Podczas renowacji wiele paneli karoserii zostało wymienionych na nowe, między innymi cały przód auta. Sam samochód został pomalowany na piękny czerwony kolor z palety Fiata. Karoseria nosi kilka śladów użytkowania w rożnych miejscach, jednak lakier prezentuje się bardzo dobrze. 

Wnętrze zostało obszyte skórą bardzo dobrego gatunku, przyjemniejszą w dotyku, niż oryginalny skaj. Jej waniliowy kolor wspaniale kontrastuje z czerwienią karoserii. Silnik został odbudowany od podstaw, i obecnie działa idealnie.

Fiat 500 jest zarejestrowany w Polsce i jest idealnym przykładem kultowego, małego samochodu weekendowego.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1988,1989,1990,1991′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’1992,1993,1994,1995,1996,1997,1998,1999,2000,2001,2002,2003,2004,2005,2006,2007,2008,2009,2010,2011,2012,2013,2014,2015,2016,2017,2018′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]