Przejdź do treści
Strona główna » Fiat 124 Sport Spider

Fiat 124 Sport Spider

  • przez
MKM_8433

FIAT 124 SPORT SPIDER 1970 

Numer nadwozia: 124BS0026744

Mocna alternatywa dla brytyjskich roadsterów

Wersja z chromowaną galanterią nadwozia

Samochód w dobrym stanie zachowania

 

Dane techniczne:
Silnik: 1.4l, B4 
Moc:  90 koni mechanicznych
Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne
Odczyt licznika: 49 000 mil

 

Stan prawny: niezarejestrowany w Polsce

 

Patrząc na agresywną wręcz stylizację modelu 124 Sport Spider opracowaną przez Pininfarinę, można łatwo zapomnieć, że wywodzi się on przecież od zwykłej 124-ki, powielonej w milionach egzemplarzy jako WAZ 2101/Łada 1200 (znane szerzej jako “Żiguli”). Spider też był wytwarzany pod różnymi nazwami w zależności od okresu (Fiat Spider 2000 lub Pininfarina Spider). Jedną z jego największych zalet jest słynny silnik DOHC Fiata, projektu Alfredo Lamprediego, występujący z litrażem w zakresie 1400 – 2000 cm3, w późniejszych rocznikach w limitowanej liczbie wyposażony w sprężarkę “Roots”. Na trasach rajdowych świetnie radziła zaś sobie wersja Abarth. W swoim czasie 124 Spider był jednym z najtańszych roadsterów na światowym rynku, a oferował na przykład więcej miejsca niż angielscy konkurenci. Większośc z około 200 tysięcy zbudowanych sztuk została wyeksportowana do Stanów Zjednoczonych. Wielu europejskich entuzjastów marki sprowadza stamtąd te charakterne auta z powrotem na Stary Kontynent.

 

Omawiany egzemplarz Fiata również pochodzi zza oceanu, zanim jednak znalazł się w Polsce, był użytkowany w Holandii. Jest to seria “BS0”, jeszcze z wieloma chromowanymi elementami nadwozia. Stan zachowania tego Spidera jest zadowalający, szczególnie jeśli chodzi o wnętrze czy dach w jasnym kolorze, który ciekawie kontrastuje z czerwoną karoserią, która pozbawiona jest ognisk korozji. Samochód w ostatnich latach był głównie garażowany, dlatego przed wyjechaniem na drogi należy przeprowdzić generalny przegląd mechaniczny. Mimo niewielkiej jednostki auto potrafi dostarczyć radości w trakcie kierowania, a uniwersalność włoskiej myśli technicznej sprawia, że dostęp do części zamiennych i naprawy nie przysporzą specjalnych trudności.