Przejdź do treści
Strona główna » Ferrari GTB Turbo 1989

Ferrari GTB Turbo 1989

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 1 lipca 2017′ link=’page,3910′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3927′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3919′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/03/02-1-1500×430.jpg’ attachment=’4594′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Ferrari GTB Turbo 1989

  • Jeden z 44 wyprodukowanych egzemplarzy w wersji z ABS
  • Perfekcyjnie zachowane auto o przebiegu 25 000 kilometrów
  • Ostatnia seryjna Berlinetta Turbo przed 488GTB

Numer nadwozia 79796

cena wywoławcza: 330 000 zł (estymacja: 370 000 – 420 000)

Dane techniczne:

silnik: 2.0l, V8

moc: 254 konie mechaniczne

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła

stan prawny: sprowadzony, opłacony

Historia Modelu

Ferrari GTB Turbo z centralnie umieszczonym silnikiem jest wariacją na temat modelu 328. Oba auta często bywają mylone. Główna różnica tkwi jednak pod maską. Model GTB Turbo napędzany jest silnikiem V8 o relatywnie niewielkiej pojemności dwóch litrów – dla porównania 328 miało wolnossący silnik o pojemności 3.2. Dzięki zastosowaniu turbosprężarki udało się uzyskać moc na poziomie 254 KM przy 6500 obrotach na minutę. Powodem wprowadzenia wersji doładowanej były względy fiskalne – we Włoszech podatki od samochodu liczono według jego pojemności silnika. GTB Turbo przyspieszało do 100 km/h w 6.3 sekundy, a jego prędkość maksymalna wynosiła 253 km/h. Osiągi te były zbliżone do tych zapewnianych przez model z silnikiem wolnossącym. Oprócz GTB na rynku obecny był także model GTS. Litery „GT” oznaczają „Gran Turismo”, natomiast B to Berlinetta (coupé), zaś S – Spider („targa-top”). Różnice pomiędzy tymi autami a „tradycyjnym” 328 są – oprócz silnika – kosmetyczne. Należą do nich drobne zmiany w wyglądzie pokrywy silnika czy seryjna obecność niewielkiego spojlera dachowego, który w 328 wymagał dopłaty.
W latach 1986-89 wyprodukowano 308 egzemplarzy wersji coupé i 828 sztuk wersji Spider. GTB Turbo nie miało bezpośredniego następcy – wszystkie wersje modelu 348, który zastąpił Ferrari 328, miały już silniki bez doładowania. Opisywany egzemplarz jest jednym z 44 wyprodukowanych z seryjnym układem ABS.

Historia Egzemplarza

Egzemplarz prezentowany przez Ardor Auctions podczas aukcji lipcowej jest jednym z ostatnich wyprodukowanych egzemplarzy GTB Turbo z całościowej puli 308 sztuk. Jest to wersja wyposażona w wypukłe felgi oraz ABS, których powstało zaledwie 44 sztuki. Jest to najrzadsza “Berlinetta” w karoserii 328/GTB Turbo z wszystkich wypuszczonych na rynek odmian. Przebieg Ferrari wynosi 25 000 kilometrów, a jego stan zachowania jest wzorowy. Doskonale prezentuje się w klasycznym zestawieniu czerwonego lakieru z czarnym wnętrzem. Niemalże na wszystkich elementach występuje oryginalny lakier, a wnętrze wygląda jak nowe. Ani plastiki, ani skóra nie noszą widocznych śladów zużycia. Auto jest w bardzo dobrej kondycji od strony mechanicznej. Dwa lata temu wymieniono pasek rozrządu. W zeszłym roku zostały wymienione uszczelki miski olejowej, przewody olejowe, uszczelniacze wałków rozrządu oraz wykonano serwis olejowy. W ostatnim czasie auto zostało przejrzane pod kątem elektrycznym. Ferrari GTB Turbo, jest bardzo rzadkim samochodem, a wzorowy stan zachowania czyni go pożądanym obiektem kolekcjonerskim.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’4595,4596,4597,4598′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’4601,4602,4604,4605,4606,4607,4610,4599,4611,4612,4613,4614,4616,4617,4618,4620,4621,4622,4623,4624,4625,4626,4627,4628,4629,4630′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]