14. Mercedes-Benz E320 1993

  •  Wygodny i stylowy 4-osobowy kabriolet
  • Najbardziej poszukiwana wersja silnikowa
  • Atrakcyjne zestawienie kolorystyczne i dobry stan zachowania

Numer nadwozia: WDB1240661B998116

cena wywoławcza: 55 000 zł (estymacja: 85 000 – 110 000)

Dane techniczne:

silnik: 3.2l, R6

moc: 220 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne

stan prawny: sprowadzony, opłacony

dostępne dokumenty: hiszpański dowód rejestracyjny, aktualne badanie techniczne, potwierdzenie ubezpieczenia OC, umowa zakupu od poprzedniego właściciela

Opis pojazdu

Mercedes typoszeregu W124, podobnie jak jego poprzednik W123, stał się w oczach kierowców synonimem solidności i jakości niemieckiej marki. Auto powstawało w kilku wersjach nadwoziowych: sedan, kombi, coupé, cabrio, przedłużona limuzyna, a także jako podwozie pod zabudowę, służące do produkcji karetek pogotowia czy też karawanów pogrzebowych. Gama silników rozciągałą się od wolnossących jednostek wysokoprężnych o pojemności dwóch litrów, aż po topowe wersje z potężnymi benzynowymi V8. W124 produkowano aż przez trzynaście lat (1984-1997), co tylko potwierdza jak bardzo udany jest to model. Mimo, że wiek wielu egzemplarzy pretenduje je do bycia “klasykami”, wciąż często można spotkać je na naszych drogach. Ulubieniec taksówkarzy, w Polsce zyskał specyficzny przydomek “Baleron”, ponieważ w pewnym okresie był u nas równie rzadki i ekskluzywny co wspomniany mięsny przysmak. “Szampański” kabriolet oferowany podczas marcowej licytacji Ardor Auctions  jest wyposażony w stosunkowo mocny i bezawaryjny silnik o pojemności 3.2-litra. Prezentowany egzemplarz został sprowadzony z Teneryfy, gdzie był nieprzerwanie użytkowany od 1999 roku. Samochód pokryty jest drugą warstwą lakieru w oryginalnym kolorze, która została położona ze względu na wypalenie pierwotnej powłoki przez słońce. Warto podkreślić, że auto zostało zachowane w fabrycznej kompletacji wraz z wysokiej klasy radiem z epoki. Skórzana tapicerka we wnętrzu jest w nienagannym stanie i została w ostatnim czasie odpowiednio zakonserwowana. Odświeżenie środka objęło również pranie wykładzin oraz czyszczenie plastików. Przegląd eksploatacyjny przed aukcją nie wykazał żadnych awarii ani defektów, jednocześnie ustawiono zbieżność oraz geometrię kół. Poprawienia może wymagać jedynie poduszka pod silnikiem. W ramach czynności przedsprzedażowych, wykonano jeszcze korektę lakieru, a następnie nałożono ochronną powłokę ceramiczną. Auto ma również zupełnie nowe poszycie dachu, więc przyszły właściciel nie musi się troszczyć o jego wymianę. Auto było regularnie eksploatowane do czasu eksportu  i przechodziło regularne badania techniczne (ostatnie we wrześniu 2017 roku). Samochód jest po odprawie celnej i po wszystkich wymaganych prawem opłatach. Kupującemu pozostaje jedynie poniesienie kosztu rejestracji auta. Wartość tego modelu nieprzerwanie rośnie, przewyższając już mniejszy i pierwotnie bardziej luksusowy model R129. Powodem takiej sytuacji jest większa funkcjonalność i wygoda oraz ograniczona liczba sztuk na rynku.