Przejdź do treści
Strona główna » 15. Ducati 900 S2 1983

15. Ducati 900 S2 1983

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/09/004-Large-1-1500×430.jpg’ attachment=’6219′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

15. Ducati 900 S2 1983

  • Jeden z najciekawszych projektów Ducati
  • Egzemplarz wzorowany na kultowym modelu 900 SS
  • Dostępna dokumentacja serwisowa

Numer ramy: DM860SS092789

cena wywoławcza: 70 000 zł (estymacja: 120 000 – 140 000)

 Dane techniczne:

silnik: 0,9l, dwucylindrowy

moc: 80 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, pięciobiegowa

stan prawny: sprowadzony

dostępne dokumenty: szwedzki dowód rejestracyjny oraz badanie techniczne

Opis pojazdu

Ducati 900 S2 pojawiło się na rynku w roku 1982 jako następca ekscytującego modelu 900 SS. Było to dla producenta spore wyzwanie, ponieważ nowy produkt musiał zmierzyć się ze sławą i osiągami swojego poprzednika. Jednocześnie atmosfera panująca na europejskim rynku motocykli nie była entuzjastyczna, ze względu na sporą konkurencję ze strony coraz bardziej popularnych japońskich marek, które szybko rosły w siłę, Ducati zaś pozostawało w kryzysie. Projekt S2 wywołał na początku dość mieszane reakcje. Motocykl chwalono za lepsze prowadzenie oraz konstrukcję skrzyni biegów, krytykowano jednak za nieco zdławiony potencjał mocy silnika względem SS. Było to wynikiem restrykcyjnych przepisów, które dopuszczały jednoślady do publicznego ruchu drogowego. W ciągu trzech lat produkcji (1982-1984) sprzedano jedynie 1236 sztuk odmiany S2.

Egzemplarz przedstawiony w katalogu został zakupiony w Szwecji w roku 2017. Nie został jeszcze zarejestrowany w Polsce, jednak szwedzkie dokumenty potwierdzają jego wyrejestrowanie i eksport. Motocykl posiada jeszcze aktualne szwedzkie badanie techniczne ważne do lipca 2018. Dokumentacja historyczna zawiera poświadczenia poprzednich badań technicznych z odnotowanymi przebiegami, rachunki z serwisów w latach 2001-2009 oraz odręczne zapiski właściciela sięgające roku 1999. Do Ducati zostały zakupione i zamontowane wszystkie elementy obudowy od wersji 900 SS. Operacja ta jest bardzo łatwa do przeprowadzenia ponieważ rama konstrukcyjna obu modeli jest taka sama. Przyszły właściciel będzie mógł zdecydować czy chce podróżować oryginalnym modelem S2 czy bardziej pożądanym SS. Kompletny pakiet stylistyczny od S2 jest dołączony do motocykla w cenie zakupu. Należy zaznaczyć, że nawet jeśli fabryczne S2 jest mniej cenione przez kolekcjonerów niż swój legendarny poprzednik, to wciąż mamy do czynienia z rzadkim i fascynującym wyścigowym sprzętem z lat osiemdziesiątych.

 
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’6235,6234′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’6233,6232,6231,6230,6229,6228,6227,6226,6225,6224,6223,6222,6221,6220,6219,6218,6217,6216′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]