[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/01/001_Corvette-1500×630.jpg’ attachment=’569′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
009
Chevrolet Corvette C1 1956
Numer nadwozia E57S100050
- Jedna z pierwszych Corvette C1 w nowej karoserii
- W pełni odrestaurowana w oryginalnym kolorze Venetian Red
- Po atrakcyjnej modyfikacji układu napędowego
Szacowana wartość: 250 000-300 000 złotych
Cena wywoławcza: 190 000 złotych
Historia Modelu
Chevrolet Corvette jest uznawany za pierwszy amerykański samochód sportowy. Stał się legendą i przedmiotem marzeń całych pokoleń, zarówno tych wychowywanych za Oceanem, jak i w innych częściach świata. Pierwsza – opisywana przez nas – generacja modelu została zaprezentowana w styczniu 1953 roku podczas salonu samochodowego w Nowym Jorku, zaś produkcja rozpoczęła się sześć miesięcy później. Pod maską tego odważnie stylizowanego dwudrzwiowego i dwuosobowego kabrioletu mogły pracować rzędowe silniki sześciocylindrowe, ale sławę zyskały jednostki V8, z których najmocniejsza osiągała 360 KM przy 5.4 litra pojemności skokowej. Początkowo Chevrolet był dostępny jedynie z białym lakierem i czerwonym wnętrzem, inne opcje indywidualizacji modelu wprowadzono dopiero w drugim roku produkcji. Przez dziewięć lat przeszedł on liczne modernizacje, z czego najpoważniejsza była ta z roku 1956. Uaktualniono listę wyposażenia dodatkowego (można było zamowić np. elektrycznie sterowane szyby). Wycofano silniki R6, a zmiany były widoczne już na pierwszy rzut oka -odświeżono bowiem stylistykę auta. Ogólnie wyprodukowano ponad 69 000 egzemplarzy Corvette C1, zanim w 1962 roku na rynek nie weszła druga generacja, nazywana po prostu C2. Opisywany egzemplarz pochodzi z roku 1957, jest w pełni odrestaurowany i pokryty lakierem Venetian Red. Ma za sobą atrakcyjne modyfikacje układu napędowego, zaś jego numer nadwozia to E57S100050.
Historia Egzemplarza
Chevrolet Corvette C1 prezentowana na aukcji Rozalin 2016 jest samochodem wyjątkowym. Jest to jedna z pierwszych sześćdziesięciu Corvette C1 w nowej karoserii, po modyfikacjach nadwozia oraz gruntownym facelifting’u modelowym. Jest to tym bardziej interesujące, bowiem pierwsze egzemplarze nie dysponowały wydechem wyprowadzonym w zderzaku, jak to tradycyjnie bywa w Corvette C1, ale pod karoserią. Egzemplarz o numerze seryjnym E57S100050, zapisany jako “model year” 1957 opuścił fabrykę 24 września 1956 roku. Oryginalnie wyposażona w trzybiegową manualną skrzynię biegów oraz w silnik o pojemności 265ci, jest jedną z 3167 wyprodukowanych sztuk. Samochód został pokryty popularnym dla tego modelu lakierem w kolorze Venetian Red.
Kilka lat po zakupie Corvette została wyposażona w silnik 283ci oraz czterobiegową skrzynię, które były montowane w nowszym modelu. Była to dosyć popularna modyfikacja, lepsza kultura pracy oraz komfort czterobiegowej skrzyni wpłynęły bardzo pozytywnie na użytkowanie samochodu.
Egzemplarz oferowany przez Ardor Auctions został poddany wielu pracom renowacyjnym. Karoseria, która wymagała drobnych napraw blacharskich została naprawiona i pomalowana na nowo dwa lata temu. Oryginalne elementy chromowane zostały oczyszczone, wiele z nich otrzymało nową powłokę. Od strony mechanicznej samochód został poddany serwisowi olejowemu i pełnej weryfikacji. Przednia oś pojazdu została poddana gruntownej renowacji, wszystkie elementy, które wymagały wymiany są nowe lub zostały odrestaurowane. Wnętrze, które wykazywało oznaki zużycia, również było objęte pracami renowatorskimi – fotele i tapicerka są nowe, wszystkie elementy chromowane i plastikowe zostały odnowione. Brezentowy dach jest zachowany w stanie bardzo dobrym. Samochód jest gotowy nawet do dalszych tras w sezonie letnim. Według deklaracji właściciela, jedynie kilka elementów wymaga poprawek, aby Corvette stanowiła idealny samochód do użytku codziennego w sezonie letnim – w radiu brakuje głośnika oraz rezonatora, nagrzewnica wymaga regeneracji.
Corvette o numerze seryjnym E57S100050, jest rzadkim, kolekcjonerskim egzemplarzem który na pewno będzie sprawiał niesamowitą przyjemność z posiadania i użytkowania przez nowego właściciela. Jej ikoniczna wręcz sylwetka stała się jedną z bardziej rozpoznawalnych w historii amerykańskich aut sportowych.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’737,738,739,740,741,742,743′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]
[av_gallery ids=’744,745,746,747,748,749,750,751,752,753,754,755,756,757,758,759,760,761,762,763,764,765,766,767,768,769,770,771,772,773,774,775,776,777,778,779,780,781,782′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]