BMW 524 td

BMW 524TD 1988

 

Numer nadwozia: WBAHA610803535042

 

Pierwsze BMW E34 oficjalnie sprzedane do Polski

Samochód od początku w rękach jednej rodziny

Bardzo dobry stan zachowania

 

Dane techniczne:
Silnik: 2.4l, R6
Moc:  115 koni mechanicznych
Inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne
Odczyt licznika: 187 000 kilometrów

 

Stan prawny: zarejestrowany w Polsce

 

BMW E34 to ikona lat dziewięćdziesiątych, choć jego debiut przypadł na koniec poprzedniej dekady. Stylistycznie był mocno spokrewniony z ówczesnymi seriami 3 (E30) i 7 (E32), zrywając ostatecznie z tradycyjną estetyką bawarskiego koncernu, której starsze roczniki zawdzięczały przydomek “rekin”. Nowa seria 5 wciąż jednak wzbudzała respekt na drodze, szczególnie we wstecznym lusterku. Zasłynęła również za sprawą pancernych silników o nazwie M50, które zastąpiły starą “dużą i małą szóstkę (M20/M30). Dzięki świetnym właściwościom jezdnym jak na auto klasy wyższej (segment E), sprawdzało się zarówno jako stateczna limuzyna jak i baza pod tuning. W swoich czasach było też lubiane przez czarne charaktery i niepokorną młodzież, dziś  jest coraz rzadziej spotykane na ulicach i osiedlowych parkingach. Najstarsze egzemplarze skończyły już trzydzieści lat, więc status youngtimera osiągnęły już jakiś czas temu, powoli stając się pełnoprawnym klasykiem, tym bardziej, że jest to bodaj chyba najbardziej lubiana ze wszystkich generacji serii 5.

 

Przedstawiany egzemplarz w kolorze “Alpinweiss” to auto z pierwszego roku produkcji. Co ciekawe od nowości znajduje się w kraju i według pokaźnej dokumentacji skrupulatnie archiwizowanej przez właścicieli, jest to pierwsze BMW E34 oficjalnie sprzedane do Polski przez niemiecki koncern. Samochód został zamówiony jeszcze w roku 1987, gdy z salonów wciąż wyjeżdżały ostatnie sztuki modelu E28. Jego cena w złotówkach jak na tamte lata pozwoliłaby zapewne na zakup nieruchomości. Przez trzydzieści jeden lat pojazd pozostawał w rękach jednej rodziny i pod opieką jednego mechanika, pokonując mniej niż 200 tysięcy kilometrów. Konfiguracja skrzyni automatycznej z dużym silnikiem wysokoprężnym zachęca do płynnej i ekonomicznej jazdy. W czasach gdy ta jednostka debiutowała w poprzedniku (E28), był to najszybszy diesel na świecie. Przyjemne dla oka jest niebieskie wykończenie wnętrza, a siedziska z grubego weluru bardzo wygodne również w trakcie dłuższych tras. BMW było bardzo szanowane, na co wskazuje chociażby pełen komplet oryginalnych narzędzi w bagażniku. Mimo, że auto nosi pewne ślady eksploatacji, wciąż jednak wygląda bardzo świeżo i jest doskonałym okazem dla fanatyka marki oraz modelu.