Przejdź do treści
Strona główna » BMW 3.0 CSi

BMW 3.0 CSi

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/09/ART_001-1500×430.jpg’ attachment=’5290′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

BMW 3.0 CSi

Numer nadwozia: 2262815

  • Poszukiwane bawarskie coupé
  • Samochód świeżo po renowacji
  • Rzadki kolor nadwozia

cena wywoławcza: 120 000 zł (estymacja: 160 000 – 200 000)

Dane techniczne:

silnik: 3.0l, R6

moc: 203 konie mechaniczne

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, „żółte” tablice rejestracyjne

Historia Modelu

Powojenny kryzys w Europie nie był przychylnym okresem w historii BMW. Marka miała w swojej ofercie albo duże, drogie i luksusowe modele, które nie przynosiły oczekiwanego zysku, albo mikrosamochody napędzane silnikami z motocykli, które z kolei traciły na popularności. W związku z problemami finansowymi firmy (nad jej przejęciem zastanawiał się nawet Daimler Benz) rozpoczęto prace nad nowym pojazdem klasy średniej, który w dalszym ciągu byłby komfortowy i elegancki, ale jednocześnie przystępny cenowo. Efektem była seria samochodów znana jako Neue Klasse (pol. „nowa klasa”), która umożliwiła BMW wyjście z kłopotów i jednocześnie ugruntowała pozycję i wizerunek marki na rynku. Odmiana E9 powstała jako następca modelu 2000CS. Bazę dla tego projektu stanowił sedan typoszeregu E3, który był wyposażony w 6-cylindrowy, rzędowy silnik o oznaczeniu M30. Pierwotnie wprowadzono na rynek w roku 1968 wersję 2800CS. Auto stanowiło przedłużenie linii CS – było eleganckie, ale miało też sportowe zacięcie. Klienci mieli do wyboru 4-biegową skrzynię manualną, lub 3-biegową przekładnię automatyczną. E9 urosło w stosunku do swojego poprzednika, dzięki czemu inżynierowie zmieścili w karoserii większą jednostkę napędową. Mimo wszystko auto było lżejsze od modeli 2000CS, co pozytywnie przełożyło się na jego osiągi. Znaczące zmiany przyszły w roku 1971 wraz z prezentacją modeli 3.0 CS oraz 3.0 CSi. Silnik rozwiercono i wyposażono w dwa gaźniki lub nowoczesny wtrysk paliwa firmy Bosch (D-Jetronic). W maju 1972 roku BMW zdecydowało się wyprodukować homologacyjną wersję 3.0 CSL. „L” na końcu nazwy oznaczało leicht, czyli „lekki”. Powstało zaledwie 1265 egzemplarzy tej wersji i są pożądanymi rarytasami na rynku kolekcjonerskim. Łączna produkcja modelu E9 sięgnęła wartości 30 546 egzemplarzy, z czego 7935 sztuk wersji 3.0 CSi oraz 207 samochodów z kierownicą po prawej stronie.

Historia Egzemplarza

BMW E9 prezentowane w jesiennym katalogu Ardor Auctions opuściło monachijską fabrykę w 1973 roku. Jest to model 3.0 CSi wyposażony we wtrysk paliwa i legitymujący się mocą 203 koni mechanicznych. Egzemplarz posiada manualną skrzynię biegów. Samochód został sprowadzony z Niemiec pod koniec 2012 roku. Nowy właściciel zdecydował się na kompletną renowację. Auto zostało rozebrane i w pełni odbudowane blacharsko. Podczas renowacji szczególną uwagę zwrócono na skomplikowaną i delikatną konstrukcję modelu E9. Zachowano oryginalny, dość rzadki kolor Verona Rot. Profile zabezpieczono specjalnymi środkami. Wnętrze otrzymało nowe skórzane poszycia foteli i kanapy w kolorze czarnym. Elementy drewniane poddano regeneracji. Samochód wyposażony jest w radio Blaupunkt z epoki.
Coraz trudniej znaleźć odnowione bawarskie coupé w rozsądnej cenie. Czerwone E9 w wersji z wtryskiem i manualną skrzynią biegów to gratka zarówno dla fanów marki, jak i kolekcjonerów stylowych coupé o sportowym charakterze. Nasza oferta to świetna okazja, by je nabyć w bardzo konkurencyjnej cenie dla rynków europejskich i amerykańskich.
[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’5280,5289′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]

[/av_one_third][av_gallery ids=’5290,5289,5288,5287,5286,5285,5284,5283,5282,5281,5280′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]