Przejdź do treści
Strona główna » BMW 2000

BMW 2000

  • przez
BMW 2000-7

BMW 2000 1967

 

Numer nadwozia: 1721515

 

Prekursor późniejszych serii 5 i 7

Pomysłowy tuning nie psujący zabytkowego charakteru

Samochód bardzo sprawny mechanicznie

 

Dane techniczne:
Silnik: 2.0l, R4
Moc:  100 koni mechanicznych
Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne
Odczyt licznika: 54 000 kilometrów

 

Stan prawny: zarejestrowany w Polsce

 

Rodzina samochodów Neue Klasse była krokiem milowym w dziejach bawarskiej marki. Grupa zgrabnych sedanów oraz coupe inspirowana włoskimi wynalazkami z tego okresu, stworzyła podwaliny pod sportowy genotyp marki i pozwoliła jej odbić się od finansowego dna. Najbardziej poszukiwane są małe wozy z serii “02” szczególnie z dwulitrowym silnikiem w mocniejszych odmianch – TI oraz TII. Ten sam silnik, w różnych wariantach pojemnościowych, wykorzystywany był również do napędzenia nieco większych odmian czterodrzwiowych. Auta te pozostają nieco w cieniu szybszych “zero-dwójek”, lecz zasługują na uznanie jako prototypy sportowych limuzyn. Cała gama Neue Klasse  dzieliła ze sobą wiele rozwiązań technologicznych, szczególnie zaś najważniejsze – a więc niezniszczalne, czterocylindrowe jednostki napędowe o fabrycznym kodzie M10, które pozostały w produkcji przez wiele lat, odgrywając również pewien epizod w wyścigach Formuły 1. Mylą się więc zatem Ci, którzy twierdzą, że prawdziwe BMW to tylko i wyłącznie sześć cylindrów.

 

Zielone BMW 2000 to przykład współczesnej interpretacji klasycznego modelu z Monachium. Polski właściciel nabył auto w Belgii za pośrednictwem renomowanego salonu oldtimerów. W rękach poprzedniego użytkownika samochód znajdował się przez wiele lat i to on odrestaurował auto w obecnym kształcie. Metalizowany lakier na karoserii z lat 60-tych może się wydawać kontrowersyjną decyzją, jednak bez wątpienia przykuwa wzrok. Całości stylizacji dopełniają rasowe złote felgi. Wnętrze nie nosi śladów modyfikacji, za to pod kątem mechanicznym samochód sprawuje się bez zarzutu. Z jednej strony jest to dość prosta konstrukcja, z drugiej zaś dość przyjazna kierowcy, przyjemna w obsłudze, która dawała początek temu co dzisiaj BMW w swojej komunikacji wizerunkowej określa jako “czysta radość z jazdy”.