[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 1 lipca 2017′ link=’page,3910′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3927′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3919′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/03/018-2-1500×430.jpg’ attachment=’4171′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Autobianchi A112 Abarth 1979
- Małe włoskie auto o sportowym charakterze
- Idealny pojazd do startów w rajdach historycznych
- Samochód sprawny technicznie, do poprawek wizualnych
Szacowana Wartość 35000-45000 złotych
Cena wywoławcza 28000 złotych
Numer Nadwozia 01195125
Dane techniczne:
silnik: 1.0l, R4
moc: 70 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na przednie koła
stan prawny: zarejestrowany w Polsce
Historia Modelu
Historia Autobianchi sięga 1955 roku, jednak to 1967 był dla marki kluczowy, nastąpiło wtedy bowiem przejęcie firmy przez największego włoskiego gracza na rynku motoryzacyjnym – Fiata. Pod skrzydłami firmy z Turynu, Autobianchi stało się swoistym poligonem doświadczalnym dla inżynierów Fiata. Model A112 jest tego bardzo dobrym przykładem, ponieważ dla rozwiązań technicznych, które w zastosowano w tym samochodzie, auto było platformą testową przed wprowadzeniem ich do nowych modeli Fiata. A112 na początku lat 70-tych było modelem nowoczesnym. Kompaktowa i zwarta budowa oraz poprzecznie umieszczony silnik z przodu nie były oczywistym układem w tamtych latach. W samochodzie łatwo znaleźć podobieństwa do brytyjskiego, utytułowanego już modelu Mini. Wprowadzenie modelu A112 było swoistym preludium do wprowadzenia Fiata 127, który miał być hitem sprzedażowym słonecznej Italii. Wczesne modele Autobianchi były wyposażone w jednostki znane z modeli Fiata, za bazę posłużyła niewielka jednostka serie 100. Był to silnik 4-cylindrowy, który po odpowiednich modyfikacjach trafiał do A112 w dwóch wersjach – 903cm3 oraz 965cm3. Ponieważ mowa tu o włoskim samochodzie, nie mogło zabraknąć również wersji o sportowym charakterze. Była nią firmowana logo ze skorpionem wersja Abarth, która została okrzyknięta „kieszonkowym Ferrari”. Początek produkcji nastąpił w 1975 roku. Auto zostało wyposażone w niewiele większy silnik o pojemności 1049cm3. Jednostka napędowa generowała 70KM, co w niewielkiej 3-drzwiowej karoserii gwarantowało sportowe wrażenia z jazdy. Samochód był stosunkowo łatwy w obsłudze, jak i w prowadzeniu. Dzięki tej charakterystyce, liczne egzemplarze A112 stawały w szranki z większymi i mocniejszymi konstrukcjami na trasach rajdów. Słynni włoscy kierowcy tacy jak Attilio Bettega, Fabrizio Tabaton, Franco Cunico oraz Michele Cinotto zaczynali swoje rajdowe kariery właśnie od startów A112. Historia modelu zakończyła się w 1985 roku. Auto zyskało status kultowego, nie tylko we Włoszech. Modele Abarth, tym bardziej zadbane, są dziś rzadkością. Przez lata służyły włoskim kierowcom rajdowym jako baza i początek przygody z rajdami, jednak od pewnego czasu cieszą się dużym zainteresowaniem na rynku kolekcjonerskim.
Historia Egzemplarza
Egzemplarz oferowany podczas aukcji 1 lipca to przedstawiciel najbardziej rasowej wersji Abarth modelu A112. Auto zostało wyprodukowane w 1978 roku i przez długie lata było w posiadaniu jednego właściciela. Wraz z jego śmiercią, pojazd odziedziczył syn, który podjął decyzję o odbudowie. Proces ten niestety przerósł jego możliwości, auto trafiło do Polski jako projekt renowacyjny. Karoseria została naprawiona blacharsko i zmieniła kolor z granatowego na bardziej odpowiadający sportowemu charakterowi – czerwony. Powłoka lakiernicza została położona w sposób dostateczny, obecnie wymaga poprawek i polerowania. Wnętrze nosi ślady użytkowania, fotel kierowcy został zastąpiony sportową wersją z lat 80-tych. Od strony mechanicznej auto zostało przygotowane bardzo dobrze. Silnik uruchamia się bez większych problemów i powoduje, że ten żwawy maluch potrafi dotrzymać tempa nawet nowszym samochodom. Ogromną zaletą auta jest fakt, że wszystkie emblematy i oznaczenia wersji Abarth są kompletne, co podnosi jego wartość kolekcjonerską. Obecnie trudno na rynku włoskim znaleźć jeżdżące Abarthy poniżej ceny 8000€, dlatego tę ofertę należy uznać za korzystną. Autko będzie idealną propozycją dla osoby, która chciałaby rozpocząć swoją przygodę w rajdach historycznych, bądź po prostu poczuć i zrozumieć samochód typu hot-hatch sprzed lat 80-tych.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’4175,4174,4173′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third][av_gallery ids=’4154,4155,4156,4157,4158,4159,4160,4161,4162,4163,4164,4165,4166,4167,4168,4169,4170,4171,4172′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]