Przejdź do treści

[av_section min_height=’75’ min_height_px=’500px’ padding=’huge’ shadow=’no-border-styling’ bottom_border=’no-border-styling’ id=” color=’header_color’ custom_bg=” src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/01/DSC_0782-Kopiowanie.jpg’ attachment=’1487′ attachment_size=’full’ attach=’parallax’ position=’center center’ repeat=’no-repeat’ video=” video_ratio=’16:9′ overlay_enable=’aviaTBoverlay_enable’ overlay_opacity=’0.2′ overlay_color=’#0a0a0a’ overlay_pattern=” overlay_custom_pattern=”]
[av_image src=’https://ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2015/11/logo.png’ attachment=’56’ attachment_size=’full’ align=’center’ styling=’no-styling’ hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’fade-in’][/av_image]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

AUKCJA ROZALIN 2016

[/av_textblock]
[/av_section]

[av_one_half first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
21 maja odbyła się druga już aukcja pierwszego w Polsce domu aukcyjnego motoryzacji zabytkowej, Ardor Auctions. Tym razem, w przeciwieństwie do pierwszej, która odbyła się na stadionie PGE Narodowy, w pałacu w Rozalinie pod Warszawą. Sam wybór obiektu był nieprzypadkowy.

Zespół pałacowy w Rozalinie powstał w XIX w. za sprawą bardzo znanego wówczas architekta, Henryka Marconiego. Obiekt jest znany z wydarzeń motoryzacyjnych, w 2014 roku odbył się tam bardzo pozytywnie odebrany zlot Forza Italia. Tym razem ranga samego wydarzenia była dużo większa.

Ardor Auctions zaoferował 19 pojazdów, które były dobrane według specyficznego klucza. Wszystkie samochody miały się charakteryzować lekkością i sportowym duchem… i musimy przyznać, że dokładnie tak było. O godzinie 13.00 rozpoczęły się otwarte oględziny dla zainteresowanych. Wstęp następował poprzez kupno katalogu aukcyjnego w cenie 100zł. Pogoda dopisała wyśmienicie. Przez cały czas trwania wydarzenia świeciło piękne słońce, co tylko pomogło podkręcić atmosferę. O godzinie 17.00 została zaplanowana licytacja. Przed pałacem zebrało się ok. 400 widzów. Co ciekawe, wzorem najbardziej znamienitych wydarzeń tego typu, samochody były wtaczane jeden po drugim przed scenę. Michał Wróbel, dyrektor Ardor Auctions, przywitał zgromadzonych gości oraz przedstawił zespół, który przyłożył się do organizacji wydarzenia. Juliusz Windorbski, prezes zarządu Desa Unicuum, który prowadził licytację, wprowadził gości w zasady panujące podczas tego typu wydarzeń.
[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_half min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Licytacja rozpoczęła się od obiektu numer 001, a była to Alfa Romeo Giulia TI. Pojazd z zadziwiająco ciekawą, polską historią został wtoczony przed scenę. Licytację każdego z pojazdów poprzedzała prezentacja, którą przeprowadzili eksperci Ardor Auctions. Żaden detal, który mógł przekonać potencjalnych kupujących, nie został pominięty. Wśród licytowanych pojazdów znajdowały się dwa Ferrari (308GTB i GTB Turbo). To drugie auto w szczególności powinno przykuć uwagę, ponieważ jest to jeden z rzadszych modeli tej marki lat 80-tych. Ferrari GTB Turbo zaprezentowane na aukcji Rozalin 2016 to przedstawiciel serii jedynie 44 egzemplarzy, które opuściły fabrykę wyposażone w ABS i tzw. wypukłe felgi. Licytacja przebiegała dynamicznie, goście z niecierpliwością oczekiwali kolejnych pojazdów, które mieli okazję obejrzeć w trakcie oględzin. Chyba najwięcej emocji wzbudził najmniejszy pojazd aukcji, a więc Fiat 500 z 1969 roku.

Licytacja rozpoczęła się od 45 000 złotych, jednak ponieważ auto wzbudzało skrajnie pozytywne emocje, zakończyła się na 75 000 złotych! Warte podkreślenia, że jest to cena, która do tej pory pojawiała się jedynie podczas targów motoryzacji zabytkowej w Essen, bądź w Paryżu. Samo wydarzenie zostało zwieńczone koktajlem przy dobrej muzyce i winie. Organizatorzy deklarują, że nie jest to ostatnia aukcja w tym roku, i że już wkrótce więcej szczegółów pojawi się na stronie internetowej www.ardorauctions.pl. Aukcja wywarła na gościach bardzo pozytywne wrażenie. Ranga samej imprezy była bardzo wysoka, o czym może świadczyć fakt, że nawet parking przewidziany dla gości mógł przykuć niejednego fana motoryzacji na dłuższą chwilę (fana motoryzacji lub lotnictwa, dwóch klientów postanowiło przylecieć na aukcję helikopterem).
[/av_textblock]
[/av_one_half]

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
Pierwszy w Polsce dom aukcyjny, który zajmuje się stricte motoryzacją zabytkową to śmiałe przedsięwzięcie i widzimy teraz jak liczne grono entuzjastów i potencjalnych kupujących potrafi zebrać. Polski klient coraz bardziej rozumie, że w motoryzacji zabytkowej znajdzie nie tylko pasję, ale również najciekawszą inwestycję kapitału, wzorem zachodnich kolekcjonerów. A poza tym – w obligacje nie można wsiąść, usłyszeć ryku ich silnika i poczuć jak się prowadzą.
Poniżej zamieszczamy pełną listę obiektów aukcyjnych wraz z wylicytowanymi cenami:

Nr obiektu Marka, model i rocznik Cena wraz z prowizją domu aukcyjnego
001 Alfa Romeo Giulia TI 1967 44 000 złotych*
002 Jaguar E-Type 1973 154 000 złotych*
003 Dodge Viper 1993 209 000 złotych
004 Porsche 911 RSR Recreation
005 Porsche 911 SC 1983 132 000 złotych*
006 Alfa Romeo GT Junior 1300 1970 104 500 złotych
007 Ferrari GTB Turbo 1989 319 000 złotych*
008 Porsche 911 Carrera S 1997
009 Chevrolet Corvette 1956 209 000 złotych*
010 Lancia Fulvia 1975 41 800 złotych*
011 Jaguar XJS 1989 77 000 złotych*
012 Mercedes 500 SEC AMG 1985
013 Porsche 911 2.2E 1970 286 000 złotych*
014 Ferrari 308GTB 1979
015 Fiat 500F 1969 82 500 złotych
016 Fiat 125S Samantha 1970 154 000 złotych*
017 Porsche 911 Carrera 2 1994
018 Mercedes 300SL 1986 88 000 złotych*
019 MG MGB 1979 41 800 złotych

*transakcje warunkowe, warunki sprzedaży są ustalane poaukcyjnie
[/av_textblock]

[av_gallery ids=’1487,1488,1489,1490,1491,1492,1493,1494,1495,1486,1496,1497,1498,1499,1500,1501,1502,1503,1504,1505,1506,1507,1508,1509,1510,1511,1512′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’5′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_full]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

OBIEKTY

[/av_textblock]

[av_blog blog_type=’posts’ categories=’37’ link=’category’ blog_style=’blog-grid’ columns=’3′ contents=’title’ content_length=’content’ preview_mode=’auto’ image_size=’portfolio’ items=’24’ offset=’0′ paginate=’yes’ conditional=” orderby=’title’ order=’ASC’]