Ford Mustang Fastback 1965

Numer nadwozia: 5F09C394532

– Auto zgodne z fabryczna specyfikacją

– Jeden z pierwszych egzemplarzy Fastbacka w historii

– Samochód w kapitalnej formie

(estymacja: 140 000 – 190 000 PLN)

Dane techniczne:

silnik: 4.7l, V8

moc: 200 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, “żółte” tablice rejestracyjne

Opis pojazdu

Ford Mustang to absolutna ikona amerykańskiej motoryzacji. Auto zaczęto montować w roku 1964 i było oparte na kompaktowym modelu Falcon. Dzień przed oficjalną premierą, 16 kwietnia 1964, w telewizji wyemitowano specjalną reklamę pojazdu. Trafiła ona do prawie 30 milionów odbiorców. Ford przyjął również nową strategię sprzedaży. Każdy z salonów producenta musiał dysponować przynajmniej jednym Mustangiem. Już pierwszego dnia sprzedaży na nowy hit w ofercie złożono aż 22 tysiące zamówień. Była to skala zainteresowania niespotykana do tej pory. Już w roku 1966 z taśmy zjechała milionowa sztuka. Na sukces Mustanga złożyło się kilka czynników. Przede wszystkim klienci mieli do wyboru trzy typy nadwozia – coupe, convertible, fastback – oraz spore możliwości personalizacji samochodu dzięki zróżnicowanym pakietom wyposażeniowym oraz dodatkowym akcesoriom. Opcje silnikowe obejmowały słabszą rzędową “szóstkę” i widlastą “ósemkę” w różnych konfiguracjach, także ze skrzyniami manualnymi. Najmocniejszy wariant osiągał aż 300 koni mechanicznych. Do kanonu motoryzacji przeszła wersja przygotowana przez firmę Shelby. Odmiana GT350 była bezkompromisowym autem o wyścigowych ambicjach. Mustang stał się z czasem wręcz częścią popkultury, pojawiając się w setkach filmów czy wideoklipów. Ford z emblematem “dzikiego konia” przechodził przez lata liczne zmiany i przeobrażenia, lecz jego legenda jest żywa do dziś, o czym świadczy ogromna popularność obecnej, szóstej już generacji pojazdu.

Ford Mustang Fastback, nazywany czasem Mustangiem 2+2, cechował się smukłą sylwetką z gładko opadającą linią dachu oraz panoramiczną tylną szybą. Ten okaz w kolorze Caspian Blue wyjechał z fabryki 11 stycznia 1965 roku, a więc jest jednym z pierwszych Fastbacków w historii. Za przeniesienie napędu z potężnej jednostki V8 odpowiada trzybiegowa skrzynia automatyczna. Samochód przypłynął do Europy w roku 2015 i od tej pory gościł w garażu jednego właściciela. Ponoć nigdy go nie zawiódł, bez problemu pokonując trasy po kilkaset kilometrów. Niejeden inny klasyk mógłby “pozazdrościć” mu takiej formy. Obecna specyfikacja auta, z niebieską winylową tapicerką środka, jest tożsama z tabliczką znamionową. Jego autentyczność potwierdza też opinia rzeczoznawcy umożliwiającą rejestrację na “żółtych”, historycznych tablicach.  Pierwsza generacja Forda Mustanga była produkowana do 1973 roku, jednak najbardziej cenione są wczesne egzemplarze, szczególnie właśnie w nadwoziu Fastback.