Przejdź do treści
FSO POLONEZ 2000
LICYTUJ

DO KOŃCA AUKCJI

Dni
Godziny
Minuty
Sekundy

AUKCJA TRWA OD 29.04

AUKCJA BEZ CENY WYWOŁAWCZEJ

1

NIE JESTEM ZAREJESTROWANY

REJESTRUJĄC SIĘ AKCEPTUJESZ REGULAMIN

2

JESTEM ZAREJESTROWANY

FSO POLONEZ 2000 1978

Numer nadwozia: FS0B01AAA00000385

Prezentowany egzemplarz Poloneza 2000 został zbudowany specjalnie do startu w Rallye Monte Carlo Historique. Samochód nie jest repliką konkretnego wozu, którym niegdyś startowali polscy kierowcy ani też nie nosi historycznych barw zespołu FSO. Budowy tego pojazdu podjął się Tomasz Szczęsny i w trakcie prac wykorzystał wiedzę i doświadczenia fabrycznych mechaników, którzy niegdyś konstruowali rajdowe Polonezy. Jednocześnie tam gdzie ówczesne przepisy RMCH na to pozwalały wprowadził bardziej współczesne rozwiązania, które miały poprawić bezpieczeństwo załogi. Samochód powstał na bazie karoserii z rocznika 1978, która została odpowiednio zrekonstruowana i wzmocniona w kluczowych miejscach. Przednie błotniki, maska silnika, klapa bagażnika oraz zderzaki zostały wykonane z laminatu. W środku zrezygnowano z wygłuszeń oraz dywanów, kanap, a także zamków czy mechanizmów podnoszenia szyb w drzwiach. Część płatów podłogowych wykonano z aluminium. Wszystkie szyby są z poliwęglanu oprócz czołowej. Wagi dodaje solidna klatka bezpieczeństwa ochraniająca kokpit, na który składają się kubełkowe fotele, pasy szelkowe oraz prosta w formie deska rozdzielcza z zegarami, przełącznikami oraz bezpiecznikami. Auto jest wyposażone w ogrzewanie, a pilot ma do dyspozycji sporo udogodnień takich jak lampki do czytania map etc. Kierownica jest wierna oryginalnym rajdówkom z FSO. Z tyłu nadwozia znajduje się koło zapasowe oraz bak paliwa mieszczący 60 litrów. Tak przygotowany Polonez waży tonę, a napędza go legendarny silnik DOHC Fiata o pojemności dwóch litrów sprzęgnięty z pięciobiegową skrzynią z modelu 132. Jednostka napędowa przeszła odpowiednie modyfikacje pod okiem Bogdana Wozowicza, a jej szacunkowa moc to 140 koni mechanicznych. Całości dopełniają felgi ATS Classic z oponami w rozmiarze 205/60/13 oraz cztery reflektory CIBIE.

 

Dane techniczne:

Silnik: 2.0l, R4

Moc: 140 koni mechanicznych

Inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła

Odczyt licznika: 2260 km

Stan prawny: zarejestrowany w Polsce