3. Ford Capri 1600 GT 1972

Numer nadwozia GCECNU03598

Kultowe Capri w wersji 1600 GT
Auto w świetnym stanie zachowania
Potwierdzona historia eksploatacji oraz napraw

cena wywoławcza: 50 000 zł (estymacja 65 000 – 80 000)

Dane techniczne:

silnik:1.6 R4
moc: 86 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne
stan prawny: niezarejestrowany, opłacony

dostępne dokumenty: szwajcarski dowód rejestracyjny, polsko-szwajcarska umowa kupna-sprzedaży, potwierdzenie zapłaty cła, potwierdzenie zapłaty akcyzy, potwierdzenie ubezpieczenia OC

Ford Capri miał być w założeniu producenta europejskim odpowiednikiem Mustanga. Prace nad projektem powierzono zarówno niemieckiej jak i brytyjskiej dywizji Forda. Efektem było bardzo zgrabne tylnonapędowe coupe z szeroką paletą silników oraz opcji wyposażeniowych. Strategia pozwalająca klientom na dobieranie wielu parametrów we własnym zakresie była kluczem do sukcesu auta. Już w cenie zwykłej “osobówki”, można było nabyć pojazd o sportowej sylwetce, choć osiągi nie zawsze szły z nią w parze. Capri okazało się być jednak dużym sukcesem i przez długi czas było jednym z popularniejszych europejskich samochodów w swoim segmencie, cieszącym się uznaniem przede wszystkim młodszych kierowców. Prezentowany egzemplarz Forda Capri 1600 GT pochodzi z 1972 roku. Samochód od nowości był w rękach jednego właściciela w Szwajcarii, który kilkanaście lat temu wymeldował go i trzymał w ciepłym i suchym garażu. Auto do Polski trafiło w roku 2015. Nowy właściciel od razu rozpoczął proces przywracaniu samochodu do stanu niemal fabrycznego. Nadwozie nie wymagało większych napraw, jedynie drobne ubytki na progach i w podłodze były spawane oraz cynowane w profesjonalny sposób. Na karoserii wciąż znajduje się pierwszy lakier. Jeśli chodzi o wymianę elementów zewnętrznych to dokupiono oryginalny tylni zderzak, bo poprzedni był uszkodzony oraz klosz jednej z lamp. Wnętrze jest w całości kompletne i w doskonałej kondycji, jedynym zabiegiem renowacyjnym było obszycie na nowo skórą wieńca kierownicy. Wersja GT odznacza się między innymi sześciopolowym licznikiem oraz zegarkiem w tunelu środkowym. Jedyną modyfikacją jakiej dokonał właściciel jest montaż nowego układu wydechowego ze stali nierdzewnej. Samochód przeszedł poza tym pełen serwis mechaniczny oraz wymianę elementów eksploatacyjnych, również w kwestii zawieszenia, a także ma nowe ogumienie. Postarano się nawet o takie smaczki jak komplet specjalnego oklejenia dla wersji GT oraz regenerację dodatkowych reflektorów. Do samochodu dołączona jest pełna dokumentacja zawierająca: instrukcję obsługi, książkę serwisową prowadzoną do do lat dwutysięcznych, faktury czy wyniki badania spalin. Ford Capri w takim stanie to już prawdziwa rzadkość, tym bardziej z potwierdzoną historią i po tak drobiazgowej naprawie.