Przejdź do treści
Strona główna » 1979 Jawa 50 typ 20 „Kaczka”

1979 Jawa 50 typ 20 „Kaczka”

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/05-12-1500×630.jpg’ attachment=’2420′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

1979 Jawa 50 typ 20 „Kaczka”

Szacowana wartość 15 000 – 20 000 złotych

Cena wywoławcza 6 000 złotych

Historia modelu

Jawa 50 typ 20p potocznie zwana kaczką jest kwintesencją myśli technicznej czechosłowackiego producenta i bardzo udaną kontynuacją linii Jawy 50. Kreśląc niezwykle atrakcyjne linie, producent miał na uwadze miejskie przestrzenie, do których motorowery przypominające motocykle nie pasowały designem i właściwościami użytkowymi. Kompletna zabudowa ramy, przypominająca wyglądem skuter zdecydowanie wyróżniła kaczkę na tle konkurencji i pomogła sprostać oczekiwaniom użytkowników szukających atrakcyjnego pojazdu pasującego do miejskiej dżungli. Konstruując 20p, inżynierowie Jawy wykorzystali sprawdzone rozwiązania z poprzednich modeli Jawy 50 tj. 550, 555 i J-05, usprawniając jednak jednostkę napędową oraz dostosowując zawieszenie chcąc sprostać oczekiwaniom bardziej wymagających klientów. Dynamika pojazdu dzięki dwusuwowemu silnikowi, rozwijającemu moc 3,5KM oraz trzybiegowej skrzyni biegów, zapewniała sprawne poruszanie się nawet w warunkach pozamiejskich. W okresie niemal 14 lat produkcji model 20p zyskał duże uznanie wśród użytkowników z bloku wschodniego, wyróżniając się wysoką trwałością i komfortem użytkowania.

Historia egzemplarza

Prezentowany egzemplarz pochodzi z 1979 roku. Do momentu rozpoczęcia renowacji motocykl był w pełni kompletny oraz sprawny. Jego renowacja polegała głownie na wymianie części eksploatacyjnych, takich jak łożyska, uszczelki, linki, konserwacja podzespołów, odnowienie powłoki lakierniczej na całej konstrukcji. Motocykl po remoncie przywrócony do stanu fabrycznego. Zarejestrowany, ubezpieczony i w pełni sprawny. Kolor nowego lakieru zgodny z fabryczną specyfikacją egzemplarza. Jednoślad posiada dokumenty oraz tablicę z numerem pierwszej rejestracji w Tarnowie.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”][/av_one_third]

[av_gallery ids=’2416,2417,2418,2419,2420,2421,2422′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]