Strona główna » 1967 BMW 2000 CA

1967 BMW 2000 CA

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/WRO_7473-1500×630.jpg’ attachment=’2308′ attachment_size=’featured_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

BMW 2000 CA 1967

  • Pierwsze coupe GT linii Neue Klasse
  • Jedna z 3249 wyprodukowanych sztuk
  • Po renowacji blacharskiej i lakierniczej

Szacowana wartość 115 000 – 130 000 złotych

Cena wywoławcza 70 000 złotych

Numer nadwozia 1002157

Dane techniczne

BMW 2000C
Silnik: Rzędowy, czterocylindrowy, 1991 ccm
Moc: 100 KM
Skrzynia biegów trzybiegowa automatyczna, napęd na tylne koła

Historia Modelu

Powojenny kryzys w latach 50-tych w Europie nie był dobrym czasem dla BMW. Marka miała w swojej ofercie albo duże, drogie, luksusowe modele – które nie przynosiły oczekiwanego zysku – albo mikrosamochody napędzane silnikami z motocykli, które z kolei traciły już na popularności.
W związku z problemami finansowymi firmy (nad jej przejęciem zastanawiał się nawet Daimler Benz), rozpoczęto prace nad modelem klasy średniej, który w dalszym ciągu byłby komfortowy i elegancki, ale jednocześnie niezbyt drogi. Efektem była seria modeli znana jako Neue Klasse – „nowa klasa”, która umożliwiła marce wyjście z kłopotów, ugruntowało jej pozycję i wizerunek na rynku.

Lato roku 1965 przyniosło debiut wersji coupe z nadwoziem zaprojektowanym przez firmę Karmann. Przednia część nadwozia dość mocno różniła się od tej z wersji sedan i wzbudzała pewne kontrowersje.
Samochody były napędzane przez silniki 2-litrowe, w dwóch wariantach mocy, 100- i 120-konnym (2000C i 2000CS). Słabsza wersja miała pojedynczy gaźnik, zaś mocniejsza – podwójny.
Standardowo coupe występowało z czterobiegową skrzynią ręczną, ale wersja 2000C mogła być zamawiana także z trzybiegowym automatem, co spotkało się z dużym zainteresowaniem klientów.

Między rokiem 1965 a połową roku 1969, kiedy zakończono produkcję wersji coupe, wyprodukowano 13,691 sztuk tego auta, z czego 9,999 egzemplarzy stanowiła wersja 2000CS, 3,249 to 2000C z automatyczną skrzynią biegów, zaś najrzadszą odmianą było 2000C ze skrzynią ręczna. Do klientów trafiły jedynie 443 takie samochody.

Model ceniono w sporcie (odnosił m.in. zwycięstwa w 24 godzinnym wyścigu w Spa), zaś rozwiązania technologiczne zastosowane tutaj po raz pierwszy, można było spotkać w innych BMW jeszcze wiele lat później.
Mówi się, że to właśnie Neue Klasse ukształtowało charakter marki i nadało kierunek jej rozwojowi, a jego spuścizna wpływa na produkty bawarskiej marki do dziś.

Historia Egzemplarza

Ta rzadka wersja BMW 2000 oferowana na Aukcji Zimowej przez Dom Aukcyjny Ardor Auctions opuścił fabrykę w 1967 roku i został eksportowany na rynek włoski. Dwa lata temu samochód został nabyty, a później sprowadzony do Polski gdzie został odrestaurowany blacharsko i lakierniczo zachowując jego fabryczną specyfikację. Większość elementów ozdobnych takich jak chromy i emblematy zostały zachowane w stanie oryginalnym oraz ponownie zamontowane na samochód. Elementy elektryczne i inne dodatki, które mogły być zachowane, zostały oczyszczone i zainstalowane ponownie. Tapicerka jest nowa, odzwierciedlająca oryginalne zestawienie kolorystyczne. Deska rozdzielcza została tylko odświeżona, a drewno polakierowane. Silnik został uszczelniony i złożony na nowo. Samochód w dokumentacji nie posiada dowodu rejestracyjnego, jednakże oprócz umowy kupna-sprzedaży z Włoch, dołączone jest zaświadczenie o zgubie dowodu rejestracyjnego z Włoskiego urzędu.

Jest to ciekawa propozycja dla osób poszukujących oryginalnego coupe, gotowych ewentualnie poprawić kilka elementów ozdobnych tego bardzo wdzięcznego BMW.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’2305,2306,2307,2308′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’2310,2311,2312,2313,2314,2315,2316,2317,2318,2319,2320,2321,2322,2323,2324,2325,2326,2327,2328′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]