Przejdź do treści
Strona główna » 14. Volvo 142 1969

14. Volvo 142 1969

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/09/002-18-1500×430.jpg’ attachment=’5912′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

14. Volvo 142 1969

Numer nadwozia 1421341099047

  • Niedoceniony szwedzki klasyk
  • Samochód w oryginalnym stanie zachowania
  • Auto z rąk pasjonata marki

cena wywoławcza: 24 000 zł (estymacja 30 000 – 40 000)

Dane techniczne:

silnik: 2.0 R4
moc: 82 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne

stan prawny: zarejestrowany w Polsce

dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny, karta pojazdu, potwierdzenie ubezpieczenia OC, brak badania technicznego

Przełomową gamę samochodów Volvo serii 140 zaprezentowano oficjalnie w sierpniu 1966 roku. Zapoczątkowała ona nowy system nazewnictwa modeli – pierwsza cyfra oznaczała serię, druga odpowiadała liczbie cylindrów silnika, a trzecia liczbie drzwi. W założeniu nowe Volvo miał być nieco większe od Amazona, ale nie mogło być cięższe ani droższe. Do napędu użyto wpierw jednostki o pojemności 1.8 litra, znanej z innych pojazdów producenta, w 1969 wprowadzono zaś jej zmodyfikowaną o oznaczeniu B20 i pojemności 1986 cm³, która rozwijała od 82 do 135 koni mechanicznych w zależności od układu zasilania: pojedynczy gaźnik, podwójne gaźniki lub elektroniczny wtrysk Boscha. W kwestii bezpieczeństwa zadbano o to by karoseria miała kontrolowane strefy zgniotu oraz dodatkowe wzmocnienia chroniące pasażerów podczas dachowania. Produkcję serii 140 zakończono w 1974 roku, po zbudowaniu ponad 1 200 000 egzemplarzy. Oferowane w katalogu Volvo zostało zakupione od pierwszego właściciela ze Szwecji w 2005 roku. Do tego czasu auto było serwisowane tylko i wyłącznie w autoryzowanych serwisach producenta. Po jakimś czasie od sprowadzenia do Polski samochód został ponownie pomalowany, gdyż poprzedni lakier wyraźnie zmatowiał i był nie do odratowania. Poza tym samochód nie przechodził żadnych innych napraw blacharskich. Jeśli chodzi o serwisy mechanicznie to można mówić jedynie o wymianach eksploatacyjnych zalecanych przez fabrykę, jednak nie doszło do żadnych poważniejszych awarii w trakcie użytkowania. Wnętrze jest w całości kompletne oraz i nie wymaga renowacji. Samochód nie przechodził żadnych modyfikacji oraz przeróbek, a jego wyposażenie ogranicza się do standardu oferowanego przez Volvo w tamtych latach. Potwierdzony przebieg wynosi obecnie 280 tysięcy kilometrów, należy jednak pamiętać, że te pojazdy potrafiły przejechać bezusterkowo o wiele większe dystanse. Białe Volvo 142 z 1969 roku to propozycja dla osób poszukujących osobliwego klasyka, który przekonuje do siebie łatwą i niedrogą eksploatacją lub dla koneserów marki Volvo chcących rozbudować swoją kolekcję o pojazd w oryginalnym stanie zachowania.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’5917,5914,5913′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]

[/av_one_third][av_gallery ids=’5917,5916,5915,5914,5913,5912,5911′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]