12. Mini Cooper JCW GP 2006

Numer nadwozia WMWRE91010TF75296

  • Jedna z 2000 sztuk limitowanej edycji GP
  • Najbardziej wyczynowa wersja „nowego” Mini
  • Niski przebieg – zaledwie 40 000 km

cena wywoławcza: 60 000 zł (estymacja 80 000 – 100 000)

Dane techniczne:

silnik: 1.6 R4
moc: 215 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła przednie
stan prawny: zarejestrowany w Polsce, faktura VAT 23%

dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny, potwierdzenie ubezpieczenia OC, karta pojazdu

Kamieniem milowym w historii marki Mini był rok 2001, kiedy jej nowy właściciel, koncern BMW, wprowadził do produkcji współczesną wersję jednego z najpopularniejszych brytyjskich aut w historii motoryzacji. Po przeszło 40 latach wytwarzania klasycznego Mini pojawił się przełomowy model R50/R53, który z miejsca stał się hitem, szczególnie dla mieszkańców europejskich metropolii. Stanowił bardzo stylowy wybór w kategorii małego auta miejskiego, przy okazji oferując ciekawe wersje wyposażeniowe i limitowane edycje, które odwoływały się do historii i legendy marki. Specjalna wersja Mini Cooper JCW GP zadebiutowała w 2006 roku. Egzemplarz oferowany przez dom aukcyjny Ardor Auctions należy do szlachetnej linii Mini sygnowanej przez John Cooper Works. Auto napędzane jest silnikiem o pojemności 1,6-litra, który generuje niemałą jak na te gabaryty moc – 215KM. Samochód sprowadzono do Polski w roku 2016 roku. Auto zostało fabrycznie wyposażone w komplet foteli Recaro CS. Oryginalne 18-calowe felgi zostały zastąpione 17-calowymi odpowiednikami z gamy producenta, ze względu na większą wygodę w użytkowaniu. Mini wciąż znajduje się w stanie niemal salonowym, licznik wskazuje obecnie niewiele ponad 40 tys. km, czego potwierdzeniem jest rewelacyjny stan zachowania wnętrza. Pod kątem mechanicznym samochód został przejrzany przez autoryzowany serwis BMW. Wymieniono w nim wszelkie płyny oraz elementy eksploatacyjne. Dach samochodu był ponownie lakierowany, jednak nic nie wskazuje, by było to poważniejsze uszkodzenie. Wszelkie emblematy odmiany GP są nienaruszone. Jak przystało na rdzennie sportowy samochód, Mini prowadzi się rewelacyjnie. O sztywność nadwozia dba fabryczna rozpórka, która zajęła miejsce tylnej kanapy. Wszystkie podzespoły, łącznie z klimatyzacją, działają bez zarzutu. Odczucia zza kierownicy można śmiało porównywać z autami sportowymi wyższej klasy zarówno jeżeli chodzi o osiągi, pracę zawieszenia, jak i siłę hamowania. Obecnie samochód nie wymaga żadnego wkładu finansowego. Mini Cooper JCW GP to 745-ty egzemplarz z krótkiej serii 2000 sztuk limitowanej edycji GP. Auto jest poszukiwanym modelem kolekcjonerskim, egzemplarz z tak niskim przebiegiem i w tak dobrym stanie jest już pewnym rarytasem na skalę europejską.