Przejdź do treści
Strona główna » 12. Fiat Spider 2000 1980

12. Fiat Spider 2000 1980

  • przez

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/05/12_12-res-1500×430.jpg’ attachment=’7761′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[/av_one_full]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Fiat Spider 2000 1980

Numer nadwozia: ZFA124CS000165620

– Kultowy model Fiata z otwartym nadwoziem

– Atrakcyjna alternatywa dla brytyjskich roadsterów

– Samochód po dużych inwestycjach w odbudowę

cena wywoławcza: 45 000 zł (estymacja: 50 000 – 70 000)

 

Dane techniczne:

silnik: 2.0l, R4

moc: 105 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, „żółte” tablice rejestracyjne

 

Opis pojazdu

Fiat 124 Sport Spider został pokazany światu po raz pierwszy na targach motoryzacyjnych w Turynie w listopadzie 1966 roku. Bazę do stworzenia nowego modelu stanowiły podzespoły zwykłego Fiata 124, między innymi skrócona rama. Karoseria pojazdu została zaprojektowana i produkowana w studiu włoskiej firmy Pininfarina. Wpierw samochód otrzymał jednostkę napędową o pojemności 1438 cm3 z podwójnym wałkiem rozrządu oraz pięciobiegową manualną skrzynią biegów. Silnik miał dwa wałki rozrządu, skrzynia biegów pięć przełożeń, a do standardowego wyposażenia należały hamulce tarczowe oraz wycieraczki z biegiem przerywanym. W 1968 roku Fiat 124 Spider trafił na rynek amerykański, za to rok później wprowadzono w Europie drugą serię modelu. Trzecia seria Fiata 124 weszła do sprzedaży w roku 1972. W tym wypadku znowu zmodyfikowano układ napędowy, oferując do wyboru jednostki pochodzące z większego Fiata 132, odpowiednio 1.6 i 1.8 litra. Samochód cieszył się dużą popularnością za oceanem, w związku z tym zarząd Fiata zdecydował się w 1975 roku na przeznaczenie całej produkcji tylko i wyłącznie na Stany Zjednoczone. Cztery lata później pod maskę trafił jeszcze nowszy motor o pojemności 1995 cm3, przez co nazwę modelu zmieniono na Spider 2000. Dopiero w roku 1981 znowu za sprawą Pininfariny pojazd powrócił do oferty na Starym Kontynencie. Fiat 124 w wersji Rally, podrasowany przez Abartha, był jednym z najbardziej znanych rajdowych modeli firmy. Łącznie zbudowano około 200 000 tysięcy różnych odmian Spidera, z których większość sprzedano w USA.

Spider oferowany przez Ardor Auctions został wyprodukowany w roku 1980 z przeznaczeniem właśnie na rynek Stanów Zjednoczonych. Obecny właściciel sprowadził samochód do Polski kilka lat temu z zamysłem kompleksowej renowacji. W 2015 roku przeprowadzono prace blacharskie oraz lakiernicze. Samochód po naprawie karoserii został odpowiednio zabezpieczony i zakonserwowany. Jakość nowej powłoki lakierniczej należy określić jako dobrą. Na lewym tylnym błotniku, przed kołem, widoczne jest jedno pęknięcie, którego usunięcie nie powinno jednak przysporzyć większych kłopotów. Galanteria zamontowana na zewnątrz samochodu, a więc elementy chromowane, emblematy i zderzaki, prezentuje się zadowalająco i nie wymagają restauracji czy wymiany. Wnętrze zostało obszyte jasną kremową alcantarą w połączeniu ze skórą w tym samym odcieniu. Drewno na desce rozdzielczej zachowało się w świetnej kondycji, a środek uzupełniły uszyte na nowo czarne dywany. Od strony mechanicznej auto funkcjonuje bez zarzutu, Fiat bardzo żwawo przyspiesza, a silnik trzyma temperaturę nawet w najgorętsze dni. Zawieszenie nie wykazuje oznak zużycia, samochód ma jednak tendencję do lekkiego ściągania przy hamowaniu, prawdopodobnie ze względu na zapowietrzony układ. Od remontu Spidera minęły dopiero dwa lata. Samochód wciąż prezentuje się świeżo i atrakcyjnie. Pomimo „kapryśnej natury” Fiatów z tamtych lat omawiany egzemplarz jest dopracowany pod względem technicznym i gotowy do regularnej eksploatacji.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’7628,7629,7631′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’7630,7632,7633,7634,7635,7636,7637,7638,7639,7640,7641,7642′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]