[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/05/11_07-res-1500×430.jpg’ attachment=’7760′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[/av_one_full]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]
MG MGB 1979
Numer nadwozia: WAX024170007
– Egzemplarz z ciekawą historią
– Bogate wyposażenie akcesoryjne
– Auto w ciągłej eksploatacji
cena wywoławcza: 45 000 zł (estymacja: 50 000 – 70 000)
Dane techniczne:
silnik: 1.8l, R4
moc: 95 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła
stan prawny: zarejestrowany w Polsce
Opis pojazdu
MGB jest samochodem, który kontynuował zapoczątkowaną przez MG Midget linię niedrogich, lekkich aut sportowych. Wszedł do sprzedaży w roku 1962 roku i wyróżniał się nowatorską – jak na swoje czasy –samonośną konstrukcją. Modele konkurencyjne wciąż w dużej mierze opierały się na ramie. Posiadał także – jako jeden z pierwszych pojazdów na rynku – kontrolowane strefy zgniotu, mające uchronić kierowcę podczas uderzenia w nieodkształcalną barierę, nawet przy prędkości 48 km/h. Początkowo dostępna była jedynie wersja ze zdejmowanym dachem jako dwuosobowy roadster. Niewielka tylna kanapa występowała przez krótki czas jako opcja i była bardzo rzadko zamawiana. Po trzech latach gamę uzupełniła także odmiana hatchback-coupé nazwana MGB GT, która mogła pomieścić cztery osoby w układzie 2+2. Jeszcze później do oferty dołączyło MGC z sześciocylindrowym silnikiem oraz ośmiocylindrowe MGB GT V8. Podstawową i najczęściej wybieraną jednostką był motor o pojemności 1.8 litra i mocy 95 KM. Marka MG była dość popularna zarówno w Europie jak i Stanach Zjednoczonych. Samochody z rynku amerykańskiego różniły się chociażby zderzakami dostosowanymi do tamtejszych przepisów bezpieczeństwa, a także zmodyfikowanym układem napędowym z powodu innych norm emisji spalin. Produkcja MGB zakończyła się w 1980 roku. Łącznie z taśmy zjechało niemal 524 000 egzemplarzy wszystkich wersji.
MGB będące częścią wrześniowej oferty, to pojazd który od wielu lat jest w rękach jednego użytkownika. Oryginalnie auto pochodzi z rynku amerykańskiego i wyjechało z fabryki w kolorze pomarańczowym. Obecny właściciel odkupił MGB od swojej rodziny ze Stanów Zjednoczonych i sprowadził je do Francji w roku 1983. Samochód został przygotowany do eksploatacji na Starym Kontynencie poprzez przebudowę układu zasilania paliwem. Usunięto dławiący silnik system EGR i zamontowano dwa gaźniki zgodnie ze specyfikacją europejską. Jednocześnie zmieniono kolor karoserii na zielony, dużo bardziej pasujący do brytyjskiego rodowodu MG. Powłoka lakiernicza jest w stanie dobrym i z pewnością po podstawowych zabiegach kosmetycznych odzyska swój dawny blask. Nadwozie było kilkukrotnie zabezpieczane antykorozyjnie, dzięki czemu na chwilę obecną nie wymaga żadnych prac blacharskich. Chromowane elementy akcesoryjne oraz ozdobne takie jak listwy czy lusterka są w stanie bardzo dobrym i nie wymagają odświeżenia. Dodatkowym wyposażeniem jest pałąk przeciwkapotażowy oraz zewnętrzy bagażnik. Na piękne szprychowe felgi nałożono niedawno nowe opony. Wnętrze samochodu jest kompletne i zachowane w przyzwoitej kondycji. Wszelkie układy elektryczne w tym wskaźniki działają bez zarzutu. Od strony mechanicznej auto nie sprawia problemów, prowadzi się je pewnie i dostarcza wiele radości w trakcie jazdy. Charakterystyczną cechą tego egzemplarza są „czarne tablice rejestracyjne”, które podwyższają jego wartość kolekcjonerską. W przeciwieństwie do wielu podobnych roadsterów sprowadzonych w ostatnich latach do Polski, zielone MGB to pojazd, który przez lata użytkowania przez jednego właściciela, stał się świetnie zachowanym klasykiem.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’7613,7614,7615′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]
[av_gallery ids=’7616,7617,7618,7619,7620,7621,7622,7623,7624,7625,7626,7627′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]