Przejdź do treści
Strona główna » 2. Mercedes-Benz 250 1972

2. Mercedes-Benz 250 1972

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/09/005-8-1080×430.jpg’ attachment=’5591′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

2. Mercedes-Benz 250 1972

Numer nadwozia 12302612021535

Kultowy Mercedes w bardzo rzadkiej wersji
Egzemplarz w świetnym stanie
Wygodny klasyk do jazdy na co dzień

cena wywoławcza: 22 000 zł (estymacja 30 000 – 40 000)

Dane techniczne:

silnik: 2.5 R6
moc: 129 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne
stan prawny: niezarejestrowany, opłacony

dostępne dokumenty: niemiecki Brief wraz z tłumaczeniem, poświadczona notarialnie, kopia umowy kupna-sprzedaży wraz z tłumaczeniem, potwierdzenie zapłaty akcyzy, potwierdzenie ubezpieczenia OC, zaświadczenie o przeglądzie technicznym

Kultowa „Beczka”, czyli Mercedes W123 zasłynął jako jeden z najbardziej solidnych modeli w historii marki. Dzięki niezniszczalnym silnikom i bardzo wytrzymałej konstrukcji samochód ten pokonywał milionowe przebiegi, a jego legenda dotarła w najdalsze obszary globu. Samochód prezentowany w katalogu jest dość rzadko spotykaną wersją modelu W123. Jednostka napędowa to rzędowy, 6-cylindrowy silnik benzynowy o pojemności 2.5 litra zasilany gaźnikiem Solexa. Jego moc wynosi 129 koni mechanicznych i jest przenoszona na tylną oś przez automatyczną skrzynię biegów sterowaną dźwignią przy kolumnie kierownicy. Samochód przyjechał do Polski w 2015 roku. Nadwozie wymagało napraw blacharskich, które objęły przednie błotniki, oraz tylne błotniki wraz z nadkolami. Na karoserii położono nowy lakier, który delikatnie odcina się na wysokości linii okien, jednak jakość prac jest zadowalająca. Wnętrze jest w świetnej kondycji jak na przeszło 40-letni samochód. Mimo że pod kątem mechanicznym samochód nie wykazuje większych oznak zużycia, będzie wymagał przeglądu oraz pewnych regulacji, przed rozpoczęciem ciągłej eksploatacji. Licznik w chwili obecnej wskazuje nieco ponad 200 tysięcy kilometrów, ciężko stwierdzić, czy jest to na pewno oryginalny przebieg, trzeba jednak pamiętać, że samochody te potrafiły pokonywać czterokrotnie dłuższe dystanse, zanim wymagały poważniejszych serwisów lub remontów. Z tego samego powodu wiele z tych aut wyginęło, służąc kierowcom dopóki wręcz „się nie rozpadły”. Dziś nie tak łatwo o ładnie zachowany i w pełni oryginalny egzemplarz poczciwej „Beczki”, tym bardziej w tak atrakcyjnym zestawieniu kolorystycznym i z dynamicznym, benzynowym silnikiem. Jazda tym samochodem jest na tyle przyjemna, że można go użytkować na co dzień, wcale nie czując wielkiej różnicy po przesiadce z nowszych pojazdów.

[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’5595,5590,5588′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]

[/av_one_third][av_gallery ids=’5596,5595,5594,5593,5592,5591,5590,5589,5588,5587′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]