09. Porsche 928S 1986

  • Auto w rewelacyjnym stanie technicznym i wizualnym
  • Przebieg poniżej 100 tysięcy kilometrów
  • Duży i kosztowny serwis wykonany w poprzednim roku

Numer nadwozia: WP0JB0926GS861779

cena wywoławcza: 110 000 zł (estymacja: 140 000 – 180 000)

 Dane techniczne:

silnik: 5.0l, V8

moc: 288 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne

stan prawny: zarejestrowany w Polsce

dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny, karta pojazdu, potwierdzenie ubezpieczenia OC

Opis pojazdu

Porsche 928 jest pojazdem wybitnie nowoczesnym jak na lata swojego powstania. Projektowi przyświecała idea stworzenia szybkiego i luksusowego grand tourera, samochodu diametralnie różnego od prostego i surowego 911, które mimo wszystko sprzedawało się tak dobrze, że zrezygnowano z budowy następcy i pozostawiono je w ofercie. Zarówno 928 jak i 924 opierały się na konstrukcji “transaxle”, w której skrzynia biegów była przeniesiona blisko tylnej osi, ze względu na lepsze rozłożenie masy auta. 928 napędza potężna i zaawansowana jednostka w układzie V8. Po premierze w roku 1977 model ten został wybrany jako samochodem roku 1978.

Porsche widoczne na zdjęciach to interesujący przykład auta zwanego potocznie “przejściówką”, a przez miłośników Porsche określane jako 928 “S3”. Jest to wersja wypuszczona jedynie na rynek amerykański, w której zastosowano nowy 5-litrowy silnik z podwójnym wałkiem rozrządu, karoseria pozostała jednak w starej formie przed liftingiem, który oznaczono jako “S4”. Obecny użytkownik odkupił pojazd w zeszłym roku od pierwszego i jedynego właściciela. Samochód przez wiele lat był użytkowany tylko sporadycznie, wymagał więc dogłębnych prac serwisowych. Proces przywracania go do dawnej świetności pochłonął wiele energii i kosztów. Wszystkie nowe części, których lista jest bardzo długa, zostały zakupione w autoryzowanym serwisie Porsche. Są to między innymi uszczelki silnika, kompletny rozrząd, przewody olejowe i wodne czy wszystkie filtry. Zregenerowany został kompresor klimatyzacji, a skrzynia biegów przeszła gruntowny przegląd. Wiele uwagi poświęcono również kabinie pasażerskiej, na nowo obszyto kierownicę, lewarek zmiany biegów czy pokrycia siedzeń. Materiały pochodziło od dilera marki. Łączny koszt wszystkich operacji wyniósł kilkadziesiąt tysięcy złotych, jednak patrząc na efekt mamy do czynienia z naprawdę bezkonkurencyjnym okazem jeśli chodzi o Porsche sprowadzane z Ameryki. Mało które jest utrzymane w oryginalnym stanie z takim pietyzmem.   

Sytuacja rynkowa tego modelu jest niezwykle dynamiczna. Z jednej strony mamy do czynienia z nagłym  wzrostem cen wersji GTS, z drugiej strony coraz trudniej o naprawdę zadbany egzemplarz. Warto obecnie zainwestować w 928.