[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/05/09_09-res-1500×430.jpg’ attachment=’7758′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[/av_one_full]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]
Mercedes-Benz 280 SE 1968
Numer nadwozia: 10801810012498
– Wersja pochodząca z rynku włoskiego
– Auto o dużym stopniu oryginalności
– Rzadka odmiana z manualną skrzynią biegów
Cena wywoławcza: 35 000 zł (estymacja 50 000 – 70 000)
Dane techniczne :
silnik: 2.8l, R6
moc: 160 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na tylne koła
stan prawny: zarejestrowany w Polsce
Opis pojazdu
W 1965 roku Mercedes wprowadził do swojej gamy nowe modele W108 i W109. W założeniu miały one zastąpić odmiany W111 i W112 zwane potocznie „skrzydlakami”. Autorem nowego wcielenia niemieckich limuzyn był legendarny francuski projektant Paul Bracq. W dziedzinie designu flagowych aut Mercedesa nastąpiła wręcz mała rewolucja. Bracq narysował nadwozie w ten sposób by było one szersze i niższe. Zerwał również z charakterystycznymi płetwami na tylnej klapie i jednocześnie powiększył szyby i nadał dachowi płaski kształt. Mimo, że wspomniany „Skrzydlak” pozostawał w produkcji aż do 1968 roku, to stracił swój dawny prestiż a nowe odaminy W108/109 stały się najświetniejszymi Mercedesami tamtych czasów. Konstrukcja samochodu obfitowała w wiele zaawansowanych rozwiązań takich jak samopoziomujące pneumatyczne zawieszenie, hamulce tarczowe przy wszystkich kołach czy elektrycznie otwierane szyby. Pod maską pracowały silniki zarówno sześcio- jak i ośmiocylindrowe. Podstawowa jednostka oznaczona była jako 250 S, weszła na rynek w lipcu 1965 roku i osiągała moc 130 koni mechanicznych z dwóch i pół litra pojemności. Seryjnie w aucie montowana była czterobiegowa przekładnia ręczna, ale można ją było zastąpić także automatem o takiej samej liczbie przełożeń. Po kilku latach wprowadzono odmianę 280 z silnikami o pojemnościach 2.8, 3.5 oraz 4.5 litra oraz 300 z motorami wielkości 3.0, 3.5 oraz 6.3. Auto odniosło duży sukces i zewsząd zbierało bardzo przychylne recenzje. Było bardzo popularne. Kupowali je biznesmeni, politycy czy gwiazdy show businessu. Po wielu latach od debiutu wyraźnie podkreśla się ponadczasowy charakter i wyjątkową trwałość tego modelu. Wyprodukowano łącznie prawie 400 tysięcy sztuk Mercedesów W108/109.
Omawiany egzemplarz Mercedesa W108 to europejska wersja 280 SE. Auto przyjechało do Polski z Włoch w 2015 roku i zostało poddane pracom blacharsko-lakierniczym. Karoserię samochodu wypiaskowano do linii okien oraz polakierowano ponownie na oryginalny kolor. Wszystkie elementy, które nie wymagały naprawy oraz wymiany pozostały na swoim miejscu. Wnętrze zostało jedynie odświeżone. Tapicerkę wyprano oraz wyczyszczono, a drewno na desce rozdzielczej poddano regeneracji. Jedynym nowym elementem wyposażenia jest lusterko wsteczne. Samochód przeszedł również gruntowny serwis mechaniczny, jest w pełni sprawny i gotowy do długich podróży. W ostatnim czasie zainstalowano w aucie nowy układ wydechowy. Ciekawym elementem jest manualna skrzynia biegów z lewarkiem w podłodze, a nie przy kolumnie kierownicy. Mercedes 280 SE oferowany przez Ardor Auctions to świetna oferta dla osób poszukujących wygodnego i niezawodnego klasyka, który nie tylko nadaje się do krótkich okazjonalnych wypadów, ale zaskoczy swoją praktycznością również na co dzień.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’7586,7588,7590′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]
[av_gallery ids=’7591,7592,7593,7594,7595,7596,7597′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]