Przejdź do treści
Strona główna » 08. BMW 850i 1990

08. BMW 850i 1990

  • przez

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/05/08_08-res-1500×430.jpg’ attachment=’7757′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[/av_one_full]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

BMW 850i 1990

Numer nadwozia: WBAEG210X0CB03260

– Bardzo rzadkie zestawienie kolorystyczne

– Wcześniej dwóch właścicieli na Teneryfie

– Auto zachowane w stanie bardzo dobrym

cena wywoławcza: 75 000 zł (estymacja: 85 000 – 100 000)

 

Dane techniczne:

silnik: 5.0l, V12

moc: 300 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: sprowadzony, opłacony

 

Opis pojazdu

BMW serii 8 (E31) miało być dla bawarskiej marki tak zwanym „halo car”, a więc probierzem najlepszej inżynierskiej myśli oraz mocy technologicznych. Dość powiedzieć, że cały projekt badawczy, który rozpoczęto w 1986 roku, pochłonął półtora miliarda ówczesnych zachodnioniemieckich marek. Gotowy produkt pokazano światu trzy lata później i do razu wzbudził ogromne zainteresowanie. Wrażenie robiła zwarta, aerodynamiczna sylwetka z płaskim przodem oraz wysuwanymi reflektorami, która po niemal trzech dekadach wciąż wygląda bardzo efektownie. Pod maską znalazł się potężny motor w układzie V12, znany już wcześniej z modelu E32, a więc serii 7. BMW jako pierwsze na rynku niemieckim wprowadziło do swojej gamy jednostki dwunastocylindrowe. Mimo że E31, osiągami mogło konkurować z Ferrari czy Porsche, luksusowe wykończenie i bogate wyposażenie plasowały je raczej w kategorii gran turismo niż typowych aut sportowych. Samochód był również poligonem testowym dla nowatorskich rozwiązań jak: amortyzatory o sztywności regulowanej przyciskiem w kabinie, wielowahaczowe zawieszenie z funkcją aktywnego kierowania czy aluminiowe silniki z elektronicznymi przepustnicami. Seria 8 była pierwszym samochodem z magistralą CAN, a także jednym z pierwszych seryjnie produkowanych aut z sześciobiegową ręczną skrzynią. Takie udogodnienia jak elektrycznie regulowane fotele czy automatyczna dwustrefowa klimatyzacja należały oczywiście do standardu. Topowy model z Monachium pozostawał w ofercie przez 10 lat. Powstało kilka wersji silnikowych, w tym tańsze 840i z jednostką V8 czy przygotowane przez dział Motorsport GmbH – 850 CSi, które bez elektronicznego ograniczenia prędkości spokojnie rozpędzało się do 300 km/h.

Samochód widoczny na zdjęciach to odmiana 850i zakupiona w salonie BMW na Teneryfie w 1990 roku. To pierwszym egzemplarz E31 na Wyspach Kanaryjskich i przez cały okres użytkowania nie opuszczał tego regionu. Został sprowadzony do Polski z przebiegiem 136 000 kilometrów, który można potwierdzić rachunkami z warsztatów oraz wpisami w karcie przeglądów rejestracyjnych. Jedynie pięć sztuk serii 8 wyjechało z fabryki w takim zestawieniu kolorystycznym. Nadwozie zdobi zielony lakier o nazwie „Nauticgruen”, a wnętrze obszyto brązową skórą w odcieniu „Brasil”. Środek zachowany jest w nienagannej kondycji. Karoseria oprócz maski, była ponownie lakierowana, nie posiada jednak żadnych poważniejszych mankamentów, oznak kolizji czy korozji. Wszystkie szyby są oryginalne, a uszczelki bardzo dobrze zakonserwowane, auto było przez cały czas garażowane. Pod względem mechanicznym egzemplarz jest również w świetnej kondycji, silnik pracuje równo, a skrzynia biegów płynnie zmienia biegi. Wszystkie podzespoły są w pełni sprawne, a jedynym elementem aftermarketowym jest wysokiej klasy radio Alpine.

BMW E31 nie było hitem sprzedażowym, gdyż w swoich czasach stanowiło jeden z najbardziej zaawansowanych i najdroższych samochodów na świecie. Zbudowano nieco ponad 30 tysięcy sztuk tego auta. Zadbane egzemplarze w ciekawej specyfikacji już powoli zyskują na wartości, tym bardziej w obliczu premiery nowej serii 8. Jednak to pierwsza generacja tej klasy pozostanie symbolem pasjonującego okresu w historii monachijskiej firmy.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’7569,7570′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’7572,7571,7573,7574,7575,7576,7577,7578,7579,7580,7581,7582,7583′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]