07. Porsche 911S Targa 1977

  • Kwintesencja klasycznego stylu Porsche
  • Cenione nadwozie typu targa
  • Samochód z bogatą historią serwisową

Numer nadwozia: 9117211371

cena wywoławcza: 160 000 zł (estymacja: 200 000 – 240 000)

Dane techniczne:

silnik: 2.7l, B6

moc: 175 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne

stan prawny: sprowadzony, częściowo opłacony

dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny amerykański, tłumaczenie dowodu rejestracyjnego, rachunek zakupu, potwierdzenie opłat celnych w Niemczech

Opis pojazdu

Trudno o bardziej ikoniczny model w historii motoryzacji niż Porsche 911. Samochód ten jest rozpoznawany przez wszystkich, nie tylko przez fanów motoryzacji. To symbol elegancji, przywiązania do tradycji, ale i sportowego charakteru. Od premiery auta w 1964 roku nastąpiło wiele kluczowych zmian w konstrukcji, jednak najważniejsze ideały zostały zachowane – klasyczna sylwetka oraz silnik umieszczony z tyłu. Sportowy duch towarzyszy Porsche 911 od samego początku produkcji. Auta zaskarbiły sobie serca kolekcjonerów i w ostatnich latach zaczęły znacząco wzrastać na wartości.

Prezentowane Porsche pochodzi z roku 1977 roku i jest to wersja na rynek amerykański. Nadwozie typu targa łączy w sobie zalety coupe jak i kabrioletu i stanowi uniwersalne rozwiązanie w kontekście wyboru klasycznego 911. Od strony wizualnej samochód prezentuje się dobrze. Lakier, mimo upływu lat, ma jednolitą strukturę. Oko cieszyć mogą akcesoryjne dodatki takie jak pakiet chromów na progach i nadkolach oraz słynny spoiler w kształcie płetwy, zwany “whale-tail”. Wnętrze prezentowanego Porsche utrzymane jest w jasnobrązowej tonacji. Zdecydowanie wyróżniają się w nim wygodne kubełkowe fotele, które są w świetnej kondycji. Wyposażenie samochodu jest na wskroś oryginalne, co jest niezwykle istotne z punktu widzenia kolekcjonerskiego. Trudno również cokolwiek zarzucić temu egzemplarzowi od strony mechanicznej. Poza nieznacznym wyciekiem z okolic silnika, samochód i wszystkie jego podzespoły pracują jak należy. Bogata historia serwisowa obejmuje lata 1988-2001. Można znaleźć tam informację o montażu nowych amortyzatorów Koni w roku 1990, sprzęgła, alternatora czy rozrusznika w 1992, wymianie wtryskiwaczy w 1996 czy regulatora ciepła w 2001. Obecny właściciel dodaje do samochodu specjalny nadmuchiwany pokrowiec, w którym samochód był przechowywany w zimie. Według jego ustaleń samochód posiada zgodne numery silnika oraz karoserii, a więc spełnia wszelkie przesłanki, aby wystąpić o certyfikat oryginalności marki Porsche.

W ciągu ostatnich kilkunastu lat ceny klasycznych 911-stek regularnie rosły. Dla wielu kierowców stanowią one wciąż niedościgniony wzór auta sportowego o użytkowych wartościach. Oferowana “Targa” przy odpowiedniej dbałości i uwadze może stać się ozdobą każdej kolekcji lub zapoczątkować przygodę z marką dla osoby, która nigdy nie miała do czynienia z magią tego modelu.