[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/05/020-2-1-1500×430.jpg’ attachment=’7234′ attachment_size=’extra_large’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]
Mercedes-Benz 190SL 1958
Bardzo pożądany roadster Mercedesa
Rzadkie i niezwykle eleganckie zestawienie kolorystyczne
Samochód w doskonałej kondycji
Numer nadwozia: 1210408500620
cena wywoławcza: 400 000 zł (estymacja: 450 000 – 600 000)
Dane techniczne:
silnik: 1.9l, R4
moc: 105 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne
stan prawny: zarejestrowany w Polsce, faktura VAT 23%
dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny
Opis pojazdu
Mercedes 190SL stanowił bardziej przystępną alternatywę dla niezwykle ekskluzywnego modelu 300SL, uznawanego za jeden z pierwszych supersamochodów. Dzięki wielu wspólnym genom, dzielonym ze swoim bardziej utytułowanym bratem, 190-tka również zaskarbiła sobie serca użytkowników i kolekcjonerów. Auto zostało wyposażone w mniejszy, 4-cylindrowy silnik o pojemności 1,9-litra (stąd nazwa). Samochód był produkowany w latach 1955-63 i został zastąpiony przez równie legendarną Pagodę.
Egzemplarz oferowany podczas letniej aukcji Ardor to auto w rewelacyjnym stanie technicznym. Pojazd trafił do Polski przed kilkoma laty ze Stanów Zjednoczonych. Był ówcześnie w kolorze srebrnym. Właściciel, jako doświadczony kolekcjoner, podjął decyzję o kompleksowej renowacji oraz powrocie do oryginalnej, wyjątkowo eleganckiej specyfikacji kolorystycznej. 190-tka to przykład doskonałego rzemiosła, które jeszcze przez wiele lat zachowa swój dzisiejszy stan. Od strony blacharskiej, lakierniczej oraz mechanicznej samochód jest w doskonałej kondycji. Wykończenie detali oraz akcesoriów zamontowanych na aucie świetnie podkreśla wysoką klasę renowacji. Nie bez znaczenia jest fakt, iż od czasu zakończenia odbudowy, auto znajdowało się w obsłudze doświadczonego serwisu motoryzacji klasycznej i w sezonie wiosenno-letnim było stale utrzymywane w gotowości do jazdy. Jedynym odstępstwem od oryginału jest wymiana oryginalnych gaźników firmy Solex na urządzenia marki Weber, które są łatwiejsze w regulacji. W perspektywie kolekcjonerskiej takie modyfikacje są jednak w pełni dopuszczalne.
Mercedes 190SL to jeden z najbardziej pożądanych zakupów na europejskim rynku kolekcjonerskim. Auta te są niezwykle cenione jako ikona całej linii modelowej SL. Jakość prac wykonanych na tym samochodzie stawia go w jednym szeregu z egzemplarzami, które można spotkać na najlepszych europejskich targach oraz wystawach aut klasycznych.
[/av_textblock]
[/av_two_third]
[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’7139,7129′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]
[av_gallery ids=’7129,7130,7131,7132,7133,7134,7135,7136,7137,7138,7139,7140,7141,7142,7143,7144,7145,7146,7147,7148,7149,7150,7151,7152,7153,7154,7155,7156,7157,7158,7159,7160,7161,7162′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]