Przejdź do treści
Strona główna » 06. Ford Thunderbird 1955

06. Ford Thunderbird 1955

  • przez

[av_one_full first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/05/06_04-res-1500×430.jpg’ attachment=’7755′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[/av_one_full]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Ford Thunderbird 1955

Numer Nadwozia P5FH180463

– Luksusowy amerykański roadster

– Bardzo efektowne zestawienie kolorystyczne

– Samochód po renowacji w Polsce

cena wywoławcza: 120 000 zł (estymacja 140 000 – 160 000)

 

Dane techniczne :

silnik: 4.8l, V8

moc: 193 konie mechaniczne

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, „żółte” tablice rejestracyjne

 

Opis pojazdu

Ford Thunderbird po raz pierwszy ujrzał światło dzienne na targach motoryzacyjnych w Detroit w 1954 roku. Bardzo często można usłyszeć opinię, że model ten miał być odpowiedzią Forda na Chevroleta Corvette. W rzeczywistości jednak Thunderbird stworzył nową niszę na rynku, zwaną „personal luxury car”. O ile Corvette miała być lekkim autem sportowym, którego głównym atutem były osiągi, o tyle w przypadku Thuderbirda projektanci kładli nacisk przede wszystkim na komfort i bogate wyposażenie. Co prawda gładka i nieco atletyczna sylwetka Forda z wyraźnym wlotem powietrza na masce, a także prędkościomierz wyskalowany do 150 mil na godzinę, zdradzają pewne wyczynowe ambicje, o tyle mechanicznie auto wciąż było spokrewnione z bardziej powszednimi modelami koncernu. Thunderbird nie należał do tanich ofert, zyskał jednak ogromną popularność i w pierwszym roku produkcji wyprzedził Corvette pod względem sprzedaży ponad dwudziestokrotnie. Koncept modelu okazał się na tyle skuteczny, że Ford rozwijał go przez przez kolejnych jedenaście generacji, aż do roku 2005, produkując łącznie około 4.4 miliona sztuk Pierwsza wersja Thunderbirda pozostaje jednak wciąż najbardziej ikoniczna i pożądana.

Egzemplarz dostępny na wrześniowej licytacji Ardor Auctions to najbardziej ceniony rocznik Thunderbirda. Samochód przybył do Polski ze Stanów Zjednoczonych kilka lat temu. Na miejscu poddano go częściowej odbudowie. Karoseria została rozebrana i starannie naprawiona. Jednocześnie usunięto wszelkie ślady poprzednich ingerencji blacharsko-lakierniczych. Samochód pomalowano na oryginalny kolor. Wnętrze auta wyczyszczono i uzupełniono o brakujące elementy. Silnik był dokładnie przejrzany i przygotowany do eksploatacji. W ostatnim czasie dokonano gruntownego serwisu układu zasilania wraz z regeneracją gaźnika oraz pompy paliwa. Jak na sześćdziesięcioletnie auto Thunderbird wykazuje naprawdę zaskakujące właściwości jezdne. Miękkie zawieszenie oraz elektrycznie sterowana ogromna kanapa pozwolą wygodnie podróżować dwóm dorosłym osobom. Ekstrawagancka i nieco retro-futurystyczna stylistyka wnętrza pozwala poczuć się jak w kapsule czasu przypominającej amerykańskie dinery z lat 50. Wszystkim wrażeniom wizualnym towarzyszy jeszcze bardzo przyjemny dźwięk widlastej „ósemki” pod maską, która mimo swojego wieku potrafi zaskoczyć mocą. Czerwony Ford z 1995 to piękny amerykański roadster, jednocześnie ekscytujący i elegancki. Jest to pojazd, który nigdy nie straci na wartości, ponieważ reprezentuje bardzo doniosłą epokę w historii amerykańskiego przemysłu, która przełożyła się na globalny rozwój i postrzeganie motoryzacji.
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’7541,7542′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’7544,7543,7545,7546,7547,7549,7550,7551,7552,7553,7554′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]