Porsche 356C 1965

 

Pionierski model Porsche

Zerowy przebieg po pełnej renowacji

Zgodność numerów silnika oraz nadwozia

Numer nadwozia: P715962

cena wywoławcza: 320 000 zł (estymacja: 400 000 – 550 000)

 

Dane techniczne:

silnik: 1.6l, B4

moc: 75 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła tylne

stan prawny: sprowadzony, opłacony

dostępne dokumenty: amerykański dowód rejestracyjny, dokumenty odprawy celnej

Opis pojazdu

Początki modelu 356 przypadają na wyjątkowo trudne lata dla europejskiej motoryzacji. Auto powstało w drugiej połowie lat 40. i pod względem konstrukcyjnym wywodziło się z Garbusa, między innymi miało chłodzony powietrzem silnik umieszczony z tyłu. Bazując jednak na swoich wcześniejszych doświadczeniach i eksperymentach, Ferdynand Porsche zdecydował się nadać mu wyraźnie sportowy charakter. W ten sposób stworzył późniejszą legendę i zapoczątkował wieloletnie pasmo sukcesów marki.

Porsche 356C prezentowane podczas czerwcowej aukcji to pojazd, którego stan można śmiało określić jako niemal idealny. Auto trafiło do Polski kilkanaście lat temu, w czasach, kiedy kurs dolara do złotego był niezwykle atrakcyjny. Wówczas model 356 można było jeszcze kupić za rozsądną cenę w stanie pozwalającym na bezproblemową renowację. Samochód pochodzi z ostatniego roku produkcji i jest jednym z 17 tysięcy sztuk określanych jako “C”. Niewiele wiadomo na temat wcześniejszej historii tego egzemplarza. W chwili obecnej najbardziej jednak liczy się fakt niedawno zakończonej, kompletnej renowacji auta. Cały proces trwał około trzech lat i wymagał prac liczonych w tysiącach godzin. Auto zostało odbudowane zgodnie z fabryczną specyfikacją, z zachowaniem oryginalnej kompletacji kolorystycznej. Numer silnika pasuje do numeru karoserii. Oprócz napraw blacharskich auto przeszło również kompletny remont silnika. Wszystkie części użyte do odbudowy pochodzą od wysokiej jakości producentów i z pewnością odwdzięczą się odpowiednią trwałością. Restauracja samochodu była bardzo przemyślana, a jakość prac lakierniczych czy mechanicznych nie pozostawia wątpliwości. Auto jeszcze ani razu nie wyjechało na publiczne drogi i możemy w tym przypadku mówić o „zerowym” przebiegu po renowacji.

Porsche 356C to przykład ponadczasowego designu w dziedzinie motoryzacji. Jego charakterystyczna sylwetka dała początek modelowi 911, jednemu z najbardziej kultowych aut wszechczasów. Jednak 356, jako nestor rodu Porsche, ma zdecydowanie większą wartość pod kątem kolekcjonerskim. Niełatwo dziś znaleźć egzemplarz po pełnej renowacji w tak atrakcyjnej cenie. Samochód nie tylko jest bardzo dobrą lokatą kapitału, lecz także daje ogromną radość z jazdy. To jeden z najcenniejszych pojazdów, jakie do tej pory mieliśmy okazję oferować na swoich aukcjach.