Przejdź do treści
Strona główna » 04. Mercedes-Benz 300 1954

04. Mercedes-Benz 300 1954

  • przez

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]

Mercedes-Benz 300 1954

Numer nadwozia: 1860113501924

Jedna z najświetniejszych limuzyn swoich czasów

Egzemplarz od kolekcjonera i miłośnika marki

Pojazd w kapitalnej kondycji

cena wywoławcza: 250 000 zł (estymacja: 290 000 – 320 000)

Dane techniczne:

silnik: 3.0l, R6

moc: 125 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manuala, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, „żółte” tablice rejestracyjne

Opis pojazdu

Mercedes-Benz Typ 300 był jedną z najświetniejszych limuzyn swoich czasów. Poza głowami wielu państw, model ten upodobały sobie również liczne gwiazdy show-biznesu. Swój przydomek „Adenauer” zawdzięcza powojennemu kanclerzowi RFN – Konradowi Adenauerowi – który posługiwał się aż sześcioma wozami tego typu. Samochód wytwarzano w latach 1951 – 1962 i w różnych odmianach nosił fabryczne oznaczenia W186, W188 lub W189. Dzięki konstrukcji ramowej można było łatwo kształtować karoserię i spełniać indywidualne wymagania klientów. Adenauera można było zamówić jako limuzynę, coupe, kabrioleta czy też roadstera. Sercem wszystkich wersji była nowa jednostka napędowa z aluminiową głowicą o pojemności trzech litrów. Była ona połączona z czterobiegową w pełni zsynchronizowaną skrzynią biegów. Sześć cylindrów w układzie rzędowym generowało moc od 115 do 175 KM w zależności od modelu i rodzaju zasilania (gaźnik lub wtrysk). By konstrukcja była trwała i niezawodna nawet w ciężkich warunkach zdecydowano się na takie rozwiązania jak: głębokie płaszcze wodne bloku silnika, chłodnicę oleju sterowaną termostatem, miedziano-ołowiane panewki oraz wzmacniany wał korbowy. Późniejsze roczniki można było zamówić z automatyczną skrzynią biegów, wspomaganiem układu kierowniczego oraz hamulcowego, a także z klimatyzacją. Na luksusowe wykończenie auta składała się między innymi skórzana tapicerka czy inkrustacje z prawdziwego drewna. Kabina pojazdu była świetnie wyciszona, chwalono również jej przestronność. Dużą zaletą auta był także układ jezdny, który świetnie zachowywał się na nierównościach, nie zakłócając komfortu podróżowania.

Mercedes proponowany przez Ardor Auctions znajduje się w Polsce od 2009 roku. Samochód przyjechał z Francji w stanie oryginalnym z niewielkimi ogniskami

korozji. Stanowił świetną baza do restauracji, ponieważ był w 100 % kompletny. Mimo ogólnej sprawności auta, właściciel zdecydował się na proces restauracji, który trwał 18 miesięcy. Dokładna dokumentacja fotograficzna została sporządzona przed remontem, w jego trakcie oraz po zakończeniu prac. Wszystkie elementy nadwozia i podwozia pochodzą z tego egzemplarza, zostały jedynie naprawione w zależności od potrzeb. Dotyczy to w dużej mierze chromów, zachowanych w bardzo dobrej formie. Obicia siedzeń pokryto nowym materiałem zgodnym z latami produkcji i podobnym do fabrycznego wzoru. Radio Becker Mexico przeszło regenerację w centrali producenta i jednocześnie wyposażono je w podzespoły współpracujące z nowoczesnym sprzętem. Samochód ma zawieszenie tylne regulowane w zależności od obciążenia, mechaniczny system ustawiania zapłonu w zależności od liczby oktanowej paliwa oraz układ centralnego smarowania elementów podwozia. Pod względem mechanicznym Adenauer jest w kapitalnej kondycji. Auto było uczestnikiem wielu zlotów klasycznych Mercedesów oraz rajdów pojazdów zabytkowych w Polsce i za granicą. Wystąpiło również w filmie „Hans Kloss. Stawka większa niż śmierć.”
[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’7510,7511,7512′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]

[/av_one_third][av_gallery ids=’7514,7515,7516,7517,7518,7519,7520,7521,7522,7523,7524′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]