Jaguar E-Type 1970

 

Najpiękniejszy Jaguar w historii

Samochód po całkowitej renowacji

Bardzo atrakcyjny kolor nadwozia

Numer nadwozia: 1R43441BW

cena wywoławcza: 160 000 zł (estymacja: 220 000 – 260 000)

 

Dane techniczne:

silnik: 4.2l, R6

moc: 245 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na koła tylne

stan prawny: sprowadzony, opłacony, faktura VAT 23%

dostępne dokumenty: amerykański dowód rejestracyjny, dokumenty odprawy celnej

Opis pojazdu

Jaguar E-Type, uznawany za niepodważalną ikonę stylu i elegancji, zadebiutował na salonie w Genewie w roku 1961, wzbudzając zachwyt publiczności. Nadwozie zostało zaprojektowane przez Malcolma Sayera i charakteryzowało się lekkim, opływowym kształtem z bardzo długą maską. O stylistyce tego modelu wypowiedział się sam Enzo Ferrari, nazywając E-Type’a „najpiękniejszym autem w historii motoryzacji”.

Prezentowany egzemplarz Jaguara został wyprodukowany w 1970 z przeznaczeniem na rynek amerykański. Samochód należy do drugiej serii tego modelu i wyjechał z fabryki w kolorze srebrnym z niebieskim wnętrzem. W Stanach Zjednoczonych został sprzedany przez dilera British Leylands w Nowym Jorku. Auto zostało sprowadzone do Polski kilka lat temu z zamiarem kompleksowej renowacji. Podejmując się tego procesu właściciel zdecydował się na zmianę oryginalnej barwy nadwozia na odcień wiśniowy, pochodzący z trzeciej serii E-Typa. Karoseria została w pełni naprawiona, a jakoś prac blacharskich nie pozostawia wątpliwości. Powłoka lakiernicza wygląda bardzo efektownie i jest jednym z mocniejszych punktów auta. Wnętrze zostało w całości obszyte czarną skórą o fakturze zbliżonej do oryginalnych materiałów. Odstępstwem jest jednak pokrycie skórą także deski rozdzielczej. Wszystkie wykładziny również zostały wymienione na nowe. Według deklaracji właściciela, większość części zamawiano u renomowanych dystrybutorów z zagranicy. Wyposażenie auta jest kompletne i sprawne, zdecydowano się  jednak na montaż współczesnego zestawu audio. Od strony mechanicznej Jaguar również przeszedł gruntowną odbudowę. Silnik, skrzynia biegów, hamulce i zawieszenie działają bez zarzutu i auto jest gotowe do jazdy. Samochód został odprawiony w urzędzie celnym jako zabytkowy pod kątem rejestracji na żółte tablice. Na pojazd zostanie wystawiona faktura VAT 23%.

Podsumowując, mimo pewnych niezgodności z oryginalną specyfikacją, mamy do czynienia z autem klasycznym w stanie niemal fabrycznym. Renowacja tej klasy auta może trwać nawet około 2-3 lat , a jej wartość, oprócz zakupu samej bazy, może być niewiele mniejsza od ceny prezentowanego egzemplarza.