[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2018/02/2018_Ardor_Wiosna_2CV-043-1500×430.jpg’ attachment=’6581′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’ custom_class=”][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=” custom_class=”]
03. Citroen 2CV 1987
- Jeden z symboli francuskiej popkultury
- Samochód po drobiazgowej renowacji
- Auto zarejestrowane i gotowe do eksploatacji
Numer nadwozia: VF7AZKA00KA258988
cena wywoławcza: 32 000 zł (estymacja: 40 000 – 55 000)
Dane techniczne:
silnik: 0.7l, B2
moc: 35 koni mechanicznych
inne dane: skrzynia biegów manualna, napęd na koła przednie
stan prawny: zarejestrowany w Polsce, “żółte” tablice rejestracyjne
dostępne dokumenty: dowód rejestracyjny, potwierdzenie ubezpieczenia oc, biała karta, opinia techniczna rzeczoznawcy
Opis pojazdu
Lata 30. XX wieku to niezwykle ciężki, ale jednocześnie ciekawy okres dla europejskiej motoryzacji. Projekty wielu samochodów zostały wstrzymane lub porzucone z powodu wybuchu II wojny światowej. Tak się stało również z Citroenem 2CV. W 1939 roku udało się zbudować 250 prototypów, nie doszło jednak do oficjalnej prezentacji. Premiera miała miejsce dopiero w 1948 roku. Już w trakcie debiutu rynkowego auto było dość archaiczne, jednak miało spełniać rolę taniego środka transportu dla społeczeństwa. Z czasem jednak Francuzi pokochali “kaczkę” i wpisała się ona na stałe w krajobraz francuskich dróg. 2CV oferowane podczas aukcji 17 marca pochodzi ze schyłkowej fazy produkcji, z roku 1987. Jest to wersja 2CV 6 Club. Kilka lat temu pojazd zostało drobiazgowo odrestaurowany. Trudno znaleźć element, który nie został wymieniony, bądź wyremontowany. Sprowadzono z Belgii fabrycznie nową, ocynkowaną ramę, zamontowano nowe, półosie czy wiązkę elektryczną. Gaźnik został profesjonalnie zregenerowany. Wnętrze odtworzono z użyciem odpowiednich materiałów, zamontowano również nowe poszycie dachu oraz świeże opony. Wiśniowo-czarny lakier nawiązuje do malowania odmiany Charleston, a jakość prac blacharskich nie wzbudza żadnych wątpliwości. Auto wręcz lśni nowością. Dwucylindrowy bokser uruchamia się bez problemu, pracuje równo i cieszy ucho charakterystycznym dźwiękiem. Właściciel wraz z samochodem przekazuje pełną dokumentację zdjęciową z procesu renowacji. Koszt takie operacji zdecydowanie przekracza zaproponowaną cenę wywoławczą, także oferta sprzedaży Citroena jest bardzo atrakcyjna. Pomimo młodego wieku, auto należy do linii modelowej o bardzo bogatej historii i stanowi rodzaj łatwego w obsłudze i praktycznego klasyka, który zawsze wzbudza sympatię u innych użytkowników dróg.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’6570,6556′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]
[/av_one_third][av_gallery ids=’6568,6569,6571,6539,6540,6541,6542,6543,6544,6545,6546,6547,6548,6549,6550,6551,6552,6553,6554,6555,6557,6558,6559,6560,6561,6562,6563,6564,6565,6566,6567,6570,6572,6573,6574,6575,6576,6577,6578,6579,6580,6581,6582,6583,6584,6585,6586,6587,6588,6589,6590,6591,6592,6593,6594,6595,6596,6597,6598,6599′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’ custom_class=”]