Przejdź do treści
Strona główna » 013 Porsche 911 2.2E 1970

013 Porsche 911 2.2E 1970

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/04-9-1500×430.jpg’ attachment=’1079′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

013

Porsche 911 2.2E 1970

Numer nadwozia 9110200803

  • Tylko dwóch właścicieli
  • Europejski egzemplarz, dostarczony nowy do Belgii
  • Po remoncie silnika, zachowany w dobrym oryginalnym stanie

Szacowana wartość: 300 000-380 000 złotych

Cena wywoławcza: 250 000 złotych

Historia modelu

Pierwsza generacja legendarnego Porsche 911 weszła na rynek w 1964 roku. Powstała w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku na nowocześniejszego i szybszego następcę modelu 356.

Założenia konstrukcyjne pozostały zbliżone, napęd na tył i silnik chłodzony powietrzem zamontowany z tyłu. Nowy model był jednak większy i wygodniejszy.

Debiut miał miejsce na salonie we Frankfurcie w roku 1963, natomiast pierwsze egzemplarze (dziś uznawane za prawdziwe „białe kruki”) nosiły nazwę 901. Została ona zmieniona na 911 po protestach Peugeota, który zwykł nazywać swoje modele numerami z zerem w środku. Pierwszy samochód noszący nazwę 911 wyjechał z fabryki we wrześniu 1964 roku.

Auto było napędzane przez sześciocylindrowy silnik o pojemności 1991 cm3 i mocy 130 KM. W środku zamontowano cztery siedzenia, choć te umiejscowione z tyłu były niewielkie: stąd auto, podobnie jak poprzednik, określane jest mianem coupe z fotelami w układzie 2+2. Pojawiła się także odmiana Targa.

Moc 911 stopniowo rosła (do 160 KM w modelu 911 S, wyposażonym także w słynne, kute felgi Fuchs), zaś pod koniec 1969 roku pojemność silnika wzrosła do 2.2 litra. Powiększono także o 60 mm rozstaw osi auta, by poprawić jego zachowanie podczas szybkiego pokonywania zakrętów.

W przypadku silnika 2.2 litra, podstawowa odmiana, oznaczona literą T, miała 125 KM. Mocniejsza, wersja E charakteryzowała się mocą 155 KM, zaś najmocniejsza odmiana S miała 180 KM – oferowano ją także w wersji odelżonej, ważącej jedynie 830 kg, gdzie zastosowano m.in. lżejsze fotele przednie.

W roku modelowym 1970 wprowadzono także nową kierownicę, zmienione materiały we wnętrzu i dodano większe tarcze hamulcowe.

Pierwsza generacja Porsche 911 uznawana jest za kultową i jest ceniona za swój prosty charakter, gdzie główny nacisk położono na czyste wrażenia z jazdy.

Historia egzemplarza

Prezentowane na aukcji Rozalin 2016 Porsche 911 2.2E z 1970 roku jest samochodem wyjątkowym. Model ten opuścil fabrykę jako 803 egzemplarz z 1300 wyprodukowanych tego roku aut w wersji 2.2E. Od momentu jego odebrania w 1970 roku zmienił on tylko dwa razy właścicieli, drugi właściciel zakupił “dziewięćsetjedenastkę” w 1980 roku i od tego momentu przeprowadził szereg prac nad autem. Było to jedno z aut używanych dla przyjemności, pierwszą modyfikacją przeprowadzoną w 911 były nowe zderzaki, wzorowane na typie RS, dopełniają klasyczną linię auta – w tym przypadku powrót do oryginału nie jest trudny. Oryginalnie w kolorze białym, 911 została przemalowana na kolor czarny około 12 lat temu. Lakier obecnie prezentuje się dobrze, co więcej, samochód nie był nigdy restaurowany, jedynie przemalowany – na karoserii nie ma praktycznie żadnych śladów remontu nadwozia, jest ona zachowana w swojej oryginalnej formie. Podobnie jest z podwoziem tego egzemplarza i innymi elementami jak na przykład bagażnik czy komora silnika. Remont i uszczelnianie mechaniki było przeprowadzone w Belgii niespełna 5 lat temu, silnik obecnie chodzi wzorowo, wraz z remontem silnika bak paliwa został poddany pełnej regeneracji. Podobnie było z tapicerką wnętrza, która jest dobrej jakości. Zachowane w oryginale chromy wymagają odświeżenia. Ten egzemplarz jest wyjątkowy z powodu jego stanu zachowania oraz historii właścicielskiej, a powrót do oryginalnej specyfikacji w jego wypadku nie jest kosztowny jeżeli nowy właściciel tego sobie zażyczy. Jest to auto o bardzo dużym potencjale inwestycyjnym.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1080,1079,1078,1077,1076′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’1081,1082,1083,1084,1085,1086,1087,1088,1089,1090,1091,1092,1093,1094,1095,1096,1097,1098,1099,1100,1101,1102,1103,1104′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]