Przejdź do treści
Strona główna » 011 Jaguar XJS 1989

011 Jaguar XJS 1989

  • przez

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/03-17-1500×430.jpg’ attachment=’1375′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

011

Jaguar XJS 1989

Numer nadwozia SAJJNVDW4KP165135

  • Kapsuła czasu: bardzo dobrze zachowany egzemplarz w oryginalnym lakierze
  • Tylko 64 000 mil od nowości.
  • W bardzo poszukiwanym zestawieniu kolorystycznym.

Szacowana wartość: 90 000-110 000 złotych

Cena wywoławcza: 70 000 złotych

Historia modelu

Jaguar XJ-S (później nazywany XJS) to duży samochód kategorii gran turismo, który był produkowany na przestrzeni aż trzech dekad. Przed tym modelem stało wyjątkowo trudne zadanie – zastępował on bowiem legendarnego E-Type’a.

Historia tego auta rozpoczęła się w połowie szalonych lat 70-tych. Niskie i długie nadwozie zawierało w sobie geny poprzednika. Było jednak dostosowane do stylu ówczesnej epoki i bardziej aerodynamiczne.
W roku 1975 na rynek weszła pierwsza wersja Jaguara XJ-S. Nazwa sugerowała, że auto jest bardziej grand tourerem, niż autem sportowym i ma więcej wspólnego z limuzyną, jaką był XJ.
Zachowano typowe dla Jaguara niezależne tylne zawieszenie,
pod maskę trafił początkowo jedynie silnik V12 o mocy 265 KM i pojemności 5,3 litra. Co prawda zapewniał bardzo dobre osiągi i kulturę pracy, ale połowa lat 70-tych była czasem kryzysu paliwowego i popyt na wielkie, paliwożerne silniki nie był zbyt duży.

W roku 1981 jednostkę zmodyfikowano: nieco wzrosła jej moc (w Europie do 295 KM), ale jednocześnie zmalało spalanie.
Dwa lata później wprowadzono rzędowy silnik 6-cylindrowy o pojemności 3,6 litra.
Na rynku pojawiła się także wersja XJ-S SC, czyli dwuosobowa odmiana z nadwoziem typu targa. Nie zdobyła większej popularności, dlatego w 1988 roku wprowadzono tradycyjne cabrio.

Dostępna również była specjalna, rzadka wersja XJR-S, z silnikiem V12, który mógł mieć nawet sześć litrów pojemności.

Duże zmiany w gamie modelowej przyniósł rok 1992. Wtedy nazwa została zmieniona na XJS, przeprojektowano tył nadwozia i przednie zderzaki, wzrosła też pojemność silników. Sześciocylindrowy zamiast 3,6 litra miał okrągłe 4 litry pojemności, natomiast V12 generowało 304 KM i już seryjnie 6 litrów pojemności skokowej.

Po 21 latach produkcji, w 1996 roku model został zastąpiony przez Jaguara XK. Wyprodukowano 115 413 egzemplarzy XJ-S i XJS.

Historia egzemplarza

Egzemplarz Jaguara XJS V12 kabriolet prezentowany na Aukcji Rozalin 2016 przez Ardor Auctions opuścił fabrykę jako wersja przeznaczona na rynek północnoamerykański, i z tego powodu został wyposażony w poczwórne przednie reflektory oraz inne zderzaki. Do 2014 był samochodem typowo sezonowym i użytkowanym bardzo sporadywcznie stąd jego bardzo niski przebieg 64 tysięcy mil. Był on wtedy także regularnie serwisowany. W 2014 roku egzemplarz ten został wyeksportowany do Polski – zdjęcia z odbioru pojazd z portu są dostępne do wglądu. Jego kremowy lakier jest zachowany w stanie fabrycznym, to samo tyczy elementów ruchomych oraz dachu. Mechanicznie Jaguar funkcjonuje bez zarzutu i jest gotowy do jazdy. Wnętrze samochodu prezentuje się równie dobrze prócz jednego elementu na fotelu kierowcy, i jest zachowane w wyjątkowym stanie oryginału. Jedynym elementem estetycznym jak podległ modyfikacji to gałka automatycznej skrzyni biegów, która zyskała drewniane wykończenie przypominające standard z E-Type, zamiast oryginalnego, mniej efektywnego plastiku. Jaguar ten jest wyjątkowy ze względu na jego stan zachowania, oraz ze względu na jego bardzo poszukiwane zestawienie kolorystyczne.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1377,1376,1375,1374,1373′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’1378,1379,1380,1381,1382,1383,1384,1385,1386,1387,1388,1389,1390,1391,1392,1393,1394,1395,1396,1397,1398,1399,1400,1401,1402,1403,1404′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]