Przejdź do treści
Strona główna » 005 Porsche 911 SC 1983

005 Porsche 911 SC 1983

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/04-13-1500×430.jpg’ attachment=’1255′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

005

Porsche 911 SC 1983

Szacowana wartość: 180 000-240 000 złotych

Cena wywoławcza: 120 000 złotych

Numer nadwozia WPOAAO917DS121244

  • Egzemplarz po pełnej renowacji od podstaw
  • Matching numbers

Historia modelu

Model 911 3.0 SC powstał w 1977 roku jako późna ewolucja pierwszej generacji kultowej dziewięćset jedenastki. Gama modelu została ograniczona do dwóch wersji. Oprócz modelu Turbo, który pojawił się trzy lata wcześniej, zamiast dotychczasowych odmian 911 S i 911 Carrera, klientom zaoferowano odmianę SC. Skrót ten oznaczał „Super Carrera”. Nowa wersja była napędzana 3-litrowym, 6-cylindrowym wolnossącym silnikiem, oczywiście w układzie boxer.
Początkowo moc wynosiła 180 KM, w roku modelowym 1980 wzrosła do 188 KM, zaś między 1981 a 1983 rokiem już 204 KM. Silnik był chwalony za duży moment obrotowy dostępny w dolnym zakresie obrotów.

Wersja SC z zewnątrz wyróżniała się poszerzeniami nadwozia, zaś w standardzie montowano felgi firmy ATS. W opcjonalnym pakiecie sportowym oferowanym np. na rynku brytyjskim były m.in. felgi Fuchs z oponami o niższym profilu, przednia dokładka zderzaka i duży spojler tylny, tzw. „whale tail”. Wszystkie te opcje były także dostępne osobno.
W standardzie występowały chromowane wykończenia (np. wokół szyb), natomiast popularność zyskiwał także pakiet wykończeń w czerni.

Od roku modelowego 1978 stosowano w pełni ocynkowane nadwozie.
Wersja trzylitrowa była zestawiana głównie z pięciobiegową skrzynią manualną. Początkowo oferowana na specjalne zamówienie była także automatyczna przekładnia Sportomatic, lecz w roku 1979 została wycofana z oferty.

W wersji SC po raz pierwszy wprowadzono układ wspomagania hamowania Hydrovac, co spotkało się z krytyką ze strony purystów, zwracających uwagę na gorsze wyczucie pedału hamulca.

W latach 1978-1979 oferowane było także Porsche 911 3.0 SC Targa. To również na bazie SC powstało wprowadzone na rynek w 1982 roku 911 cabrio – pierwsze cabrio tej marki od czasów modelu 356.

Produkcja odmiany SC zakończyła się w 1983 roku. Początkowo planowano zastąpienie 911 modelem 928, ale zainteresowanie starszym typem o ponad 50% przekroczyło zainteresowanie potencjalnym następcą, zdecydowano się więc na oferowanie obu aut równolegle.

Historia egzemplarza

Porsche 911 SuperCarrera z 1983 roku prezentowane na aukcji Rozalin 2016 jest egzemplarzem przewidzianym na rynek amerykański. Posiada on książki oraz dokumentację historii ze Stanów Zjednoczonych. W 2014 roku samochód został sprowadzony do Polski gdzie został poddany gruntownej renowacji od podstaw zachowując oryginalną specyfikację samochodu. Nadwozie zostało w całości odrestaurowane, podobnie z tapicerką, która zyskała nowe skóry, dywany oraz obszycia. Wiele plastików zostało odświeżonych, a niektóre nie wymagające interwencji zostały zachowane w oryginale. Silnik jest obecnie po pełnej odbudowie, ukończonej w 2016 roku. Do samochodu jest dołączony pełny zestaw lamp i plastików zderzakowych z modelu europejskiego, nowy właściciel będzie miał więc wybór w zachowaniu pełnej oryginalności lub też zamontowania atrakcyjniejszej estetycznie specyfikacji europejskiej. Samochód ten jest fantastyczną okazją do wejścia w posiadanie odbudowanego Porsche 911 SC w bardzo atrakcyjnym zestawieniu kolorystycznym.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1252,1253,1254,1255,1256′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’1257,1258,1259,1260,1261,1262,1263,1264,1265,1266,1267,1268,1269,1270,1271,1272,1273,1274,1275,1276′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]