Strona główna » 004 Porsche 911 RSR Recreation

004 Porsche 911 RSR Recreation

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/05-6-1500×430.jpg’ attachment=’979′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

004

Porsche 911 RSR Recreation

Numer nadwozia : 9117200256

  • Replika zbudowana z dużą starannością i dbałością o szczegóły
  • Po odbudowie, auto nie brało udziału w wyścigach
  • Mocny silnik gaźnikowy i lekka karoseria, bardzo dobry stosunek mocy do wagi

Szacowana wartość: 550 000-650 000 złotych

Cena wywoławcza: 480 000 złotych

Historia modelu

Produkowana od 1973 roku Carrera RS była pierwszym modelem Porsche z gamy 911, w pełni łączącym w sobie cechy cywilnego pojazdu sportowego z torową wyścigówką. Jej nazwa stanowiła swoisty hołd producenta z Zuffenhausen dla serii wyścigowej Carrera Panamericana, odbywającej się w latach pięćdziesiątych ubiegłego wieku w Meksyku, natomiast RS to skrót od „Rennsport”, czyli „wyścigowy” po niemiecku.
Z myślą o Grupie 4 FIA, stworzono wyścigową odmianę RSR 3.0, która pojawiła się na torach jeszcze w 1973 roku, a jest z kolei rozwinięciem koncepcji RSR 2.8. Ze względu na przepisy homologacyjne, zmianie uległa aerodynamika pojazdu. Tylny spojler wersji produkcyjnej, potocznie nazywany „kaczym kuprem”, zastąpiono płetwą, a nadkola zostały znacznie poszerzone.

Carrerę RSR 3.0 napędzała trzylitrową jednostką napędową, tradycyjnie chłodzoną powietrzem. Wyposażoną ją w mechaniczny wtrysk paliwa Bosch, dzięki czemu była w stanie rozwinąć moc maksymalną z rzędu 330 KM przy 8000 obr/min. Zwiększono także stopień sprężania do poziomu 10:3,1. Podwójny układ wydechowy zaadaptowano ze słabszej odmiany RSR 2.8. Sprężyny śrubowe w zawieszeniu były wykonane zarówno ze stali, jak i z tytanu. Skrywał je masywny zestaw kół, z czego 15 calowe trafiły na oś przednią, natomiast 14 calowe na tylną. Napęd na tylną oś przekazywano za pośrednictwem pięciobiegowej przekładni manualnej, połączonej z silnikiem sprzęgłem Sachsa. Znaczna część elementów nadwozia, jak i wnętrza została wykonana z aluminium, dzięki czemu masa RSR 3.0 wynosiła zaledwie 900 kg. Tak udoskonalona Carrera osiągała prędkość maksymalną 270 km/h, zaś pierwsze 100 km/h była w stanie osiągnąć w ciągu 5 sekund.

Porsche sprzedawało model RSR 3.0 wielu prywatnym teamom wyścigowym (między innymi Kremerowi lub Gelo), a te z kolei odnosiły w nich spore sukcesy w prestiżowych seriach wyścigowych. Warto wspomnieć między innymi o zwycięstwach w amerykańskiej serii IROC w latach 1973-1974. Łącznie zbudowano 110 sztuk RSR 3.0. W międzyczasie opracowano prototyp wyposażonego w turbosprężarkę modelu RSR 2.1, który w 1974 roku zajął drugie miejsce w 24 godzinnym wyścigu Le Mans.

Duchowym następcą obu stała się Carrera RSR 964 z „płaską szóstką” o pojemności 3.8 dm3, obecna w wielu seriach wyścigowych od 1993 roku. Dziś cała trójka ma swoje naczelne miejsce w panteonie sław wyścigowych modeli niemieckiego producenta.

Historia samochodu

Porsche 911 RSR oferowany na aukcji Rozalin 2016 to samochód z pewnością wyróżniający się z tłumu. Budowa repliki zajęła obecnemu właścicielowi około półtora roku i została przeprowadzona z zachowaniem dużej staranności i dbałości o szczegóły. Aktualnie pojazd jest już ukończony i przygotowany do pierwszych startów w imprezach sportowych. Warto dodać, iż baza przeznaczona do budowy pojazdu została dobrana bardzo starannie. Samochód został sprowadzony ze Stanów Zjednoczonych, od początku z myślą o budowie repliki tego kultowego auta wyścigowego lat 70-tych. Porsche 911 model 930, który posłużył do budowy pojazdu, został rozebrany do ostatniej śrubki, nadwozie oczyszczone, a następnie wyposażone w klatkę bezpieczeństwa oraz bodykit i polakierowane. Jednostka napędowa to klasyczna wersja gaźnikowa, która została odbudowana na nowych częściach z najwyższej półki przez doświadczonego eksperta. Szacowana moc silnika po odbudowie to 265-270KM, co przy wadze poniżej 1000kg oraz nowym, dedykowanym zawieszeniu firmy Bilstein daje nam bardzo konkurencyjny pojazd, gotowy rywalizować o czołowe miejsca na próbach sprawnościowych, niekoniecznie z autami z poprzedniej epoki. Porsche zarejestrowane jest jako pojazd zabytkowy.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’980,979,978,977,976,975′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’981,982,983,984,985,986,987,988,989,990,991,992,993,994,995,996,997,998,999,1000′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]