[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/04/008-Kopiowanie-1500×430.jpg’ attachment=’1533′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]
[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]
001
MG MGB 1966
Numer nadwozia: GHN3L102137
Numer silnika: 18GB-U-H55233
- klasyczny brytyjski roadster w narodowym wyścigowym kolorze
- po kompleksowej, profesjonalnej renowacji
- gotowy do jazdy nawet w dalszą podróż
Szacowana wartość: 80 000 – 100 000 złotych
Historia egzemplarza
MG B oferowane przez dom aukcyjny Ardor Auctions to pojazd wyjątkowy jak na polski rynek. Jest to znane wszystkim i popularne auto, ale z drugiej strony trudno jest znaleźć równie dobrze utrzymany egzemplarz.
Samochód daje ogromną frajdę z jazdy, a przy tym niebywale cieszy oko. Zestawienie kolorystyczne przywołuje na myśl to co najbardziej klasyczne w brytyjskiej motoryzacji, a jest zwieńczone drobnymi smaczkami, jak np. brytyjska flaga na jednym z błotników. Te wszystkie elementy sprawiają, że jest to auto, które potrafi wywołać pozytywne emocje u każdego, kto go napotka. MG B to prawdziwa ikona – Gwiazdy takie jak Roy Orbison, Sharon Stone, Joe Perry z Aerosmith, czy Sting byli właścicielami MG B.
Samochód zarejestrowany jest jako pojazd zabytkowy i z pewnością, będzie stanowił idealny początek przygody z klasyczną motoryzacją, bez przeżywania żmudnego procesu renowacji. Auto jest gotowe do jazdy, także przygotowane w dalszą podróż.
Samochód oferowany przez Ardor Auctions to idealny przykład tego, co w brytyjskich roadsterach najpiękniejsze – lekkość, sportowy charakter prowadzenia i sportowy duch angielskiej motoryzacji.
MGB oferowane podczas gali Samochód Roku Playboya opuściło fabrykę w 1966 roku i było oryginalnie przeznaczone na rynek amerykański. W słonecznej Kalifornii było użytkowana przez jego poprzednią właścicielkę do 2002 roku, kiedy to zostało eksportowane do Polski. Nowy właściciel postanowił poddać auto kompletnej renowacji, która została ukończona 12 lat temu, w 2004 roku. Od tego czasu MG towarzyszyło swojemu właścicielowi w licznych imprezach, np. rajdach turystycznych, jak i prywatnych wycieczkach.
Renowacja została przeprowadzona bardzo pieczołowicie, z zachowaniem wszelkich elementów, które powodują, że pojazd może być śmiało nazywany kolekcjonerskim. Przeprowadzona, zgodnie ze sztuką, odbudowa obejmowała kompleksowe prace blacharskie, lakiernicze, mechaniczne oraz odnowę wnętrza.
Z zewnątrz samochód prezentuje się wyjątkowo okazale. Został polakierowany w charakterystyczny dla samochodów brytyjskich kolor, British Racing Green, z palety Lotus Cars. Samochód, mimo iż został pomalowany 12 lat temu, nie nosi większych znamion użytkowania. Uwagi wymaga jedynie pokrywa bagażnika oraz przednie „kły”, które są zamontowane na bardzo dobrze zachowanym, chromowanym zderzaku. Są to jedyne oznaki czasu, które widać na tym roadsterze. Dach jest w stanie idealnym, nie przecieka, a w ostatnim czasie otrzymał nowe „szyby”, dzięki czemu będzie mógł służyć nowemu właścicielowi jeszcze przez długie lata. Miłym dodatkiem jest stalowy bagażnik na klapę, który był akcesorium w katalogu MG.
Wnętrze to ogromny atut tego egzemplarza. Właściciel pozwolił sobie na odejście od oryginału i zamontował drewnianą deskę rozdzielczą, co w ówczesnym czasie stanowiło jedynie opcjonalne wyposażenie i jest pięknym dopełnieniem jasnej tapicerki. Fotele zostały pokryte wysokiej jakości skórą i nie widać na niej większych oznak zużycia. Elementy drewniane są w stanie bardzo dobrym i prezentują się rewelacyjnie w zestawieniu z kolorystyką auta.
Z punktu widzenia mechanicznego, samochód jest po dużym przeglądzie, który uwzględniał weryfikację stanu silnika. Została m.in. wymieniona klawiatura zaworowa oraz dokonano wszelkich czynności i regulacji wpływających na codzienne użytkowanie pojazdu. MG B prowadzi się nienagannie, jest idealnym przykładem tego jak dużo radości z jazdy może dać taki mały, angielski, sportowy samochód. Zawieszenie jest sztywne i nie wykazuje większych oznak zużycia.
[/av_textblock]
[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’1553,1554,1555,1556′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]
[av_gallery ids=’1526,1527,1528,1529,1530,1531,1532,1533,1534,1535,1536,1537,1538,1539,1540,1541,1542,1543,1544,1545,1546,1551,1552′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]