Przejdź do treści
Strona główna » MG MGB 1976

MG MGB 1976

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 1 lipca 2017′ link=’page,3910′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-1-lipca-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3927′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3919′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2017/03/010-7-1500×430.jpg’ attachment=’4427′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_textblock size=” font_color=” color=”]

MG MGB 1976

  • Klasyczny brytyjski roadster w atrakcyjnym kolorze
  • Auto po renowacji, gotowe do jazdy
  • Idealny klasyk na lato

Numer nadwozia GHN5405075

Szacowana Wartość: 50 000-60 000 złotych

Cena Wywoławcza: 40 000 zł

Dane techniczne:

silnik: 1.8l, R4

moc: 95 koni mechanicznych

inne dane: skrzynia biegów manualna 4-biegowa, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, żółte tablice

Historia Modelu

MGB jest samochodem, który kontynuował zapoczątkowaną przez MG Midget linię niedrogich, lekkich aut sportowych. Wszedł do sprzedaży w roku 1962 i wyróżniał się, nowatorską jak na swoje czasy, samonośną konstrukcją. Modele konkurencyjne wciąż w dużej mierze opierały się na ramie. Posiadał także – jako jeden z pierwszych pojazdów na rynku – kontrolowane strefy zgniotu, mające uchronić kierowcę podczas uderzenia w nieodkształcalną barierę nawet przy prędkości 48 km/h. Początkowo dostępna była jedynie wersja ze zdejmowanym dachem. Po trzech latach gamę uzupełniła także odmiana hatchback-coupe nazwana MGB GT. W późniejszym czasie dołączyła do nich także sześciocylindrowa odmiana MGC i ośmiocylindrowa MGB GT V8. Roadster był jedynie dwuosobowy. Niewielkie tylna kanapa występowała przez krótki czas jako opcja i była bardzo rzadko zamawiana. MGB GT mógł pomieścić cztery osoby w układzie 2+2. Wersja MGC była oferowana zarówno jako coupe, jak i  roadster. GT V8 pojawiało się jedynie w nadwoziu coupe. Ofertę silników na rynku brytyjskim otwierał czterocylindrowy motor o pojemności 1.8 litra i mocy 95 KM. Pojazd był również oferowany w Ameryce. Z zewnątrz różnił się chociażby zderzakami, dostosowanymi do tamtejszych norm bezpieczeństwa. Na skutek przepisów dotyczących ochrony środowiska moc w pewnym momencie spadła do zaledwie 70 KM. Produkcja MGB zakończyła się w 1980 roku. Łącznie z taśmy zjechało niemal 524 000 egzemplarzy wszystkich wersji.

Historia Egzemplarza 

Czerwone MGB oferowane przez dom aukcyjny Ardor Auctions opuściło fabrykę w 1976 roku. Obecny właściciel kupił pojazd w Szwajcarii ponad 10 lat temu. Pierwotnie auto było wyposażone w czarne, plastikowe zderzaki. Samochód poddano kompletnej renowacji, która objęła prace blacharskie, nową powłokę lakierniczą i zaawansowany serwis mechaniczny. Wygląd auta poprawiono dzięki zamontowaniu klasycznych chromowanych zderzaków. Wnętrze również w odpowiedni sposób odświeżono. Obecnie, po kilku latach od renowacji, samochód sprawuje się i wciąż wygląda bardzo dobrze. Żona obecnego właściciela użytkowała auta wyłącznie w ciepłe dni, resztą czasu auto spędzało w suchym i ogrzewanym garażu. Samochód, ze względu na swoją stosunkowo nieskomplikowaną konstrukcję, idealnie nadaje się jako pierwsze auto do kolekcji klasyków, jego urok doceni również motoryzacyjny laik, szczególnie podczas letnich przejażdżek, do których to auto zostało niemalże stworzone.

[/av_textblock]

[/av_two_third][av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]

[av_gallery ids=’4439,4440,4437′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]

[/av_one_third][av_gallery ids=’4419,4418,4420,4421,4422,4423,4424,4425,4426,4428,4429,4430,4431,4432,4433,4434,4435,4436,4438′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]