Przejdź do treści
Strona główna » Lambretta Li 150 III 1959

Lambretta Li 150 III 1959

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 22 kwietnia 2017′ link=’page,2886′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3118′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3125′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/4-4-1024×430.jpg’ attachment=’3386′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

Lambretta Li 150 III 1959

  • Wyjątkowy design z lat 50-tych
  • Skuter po kompletnej renowacji
  • Historia pojazdu związana z Polską

cena wywoławcza: 13 000 złotych (estymacja 16 000 – 20 000)

Numer ramy 372835

Dane techniczne:

silnik: 150cm3, 1-cyl.

inne dane: skrzynia biegów manualna 4-biegowa

stan prawny: niezarejstrowany

Historia Modelu

Lambretta jest obok Vespy, jednym z najbardziej ikonicznych skuterów. Produkowana przez firmę Innocenti była odpowiedzią na potrzeby włoskiej ludności, która potrzebowała taniego środka lokomocji. Historia Lambretty sięga 1947 roku, kiedy zaprezentowano tak zwany “model A”. Skuter był bardzo prosty w użytkowaniu, a niewielkie rozmiary nie wymagały dużej przestrzeni garażowej. O tych wyjątkowych jednośladach zrobiło się jeszcze głośniej, gdy w 1949 roku lekko zmodyfikowana Lambretta pobiła aż 13 długodystansowych rekordów prędkości. Już w roku 1950 Innocenti osiąga znakomity wynik produkcyjny –  300 egzemplarzy dziennie. W międzyczasie powstają nowe modele –  C i LC – z ramą konstrukcji rurowej. W dalszym ciągu jednak nie przypominają one charakterystycznej opływowej bryły, jakś kojarzymy z Lambrettami. Skutery, w odróżnieniu od motocykli, miały silnik zamontowany pod siodłem i przed tylnym kołem, co bardzo pozytywnie wpływało na wyważenie pojazdu. Napęd był przekazywany na tylne koło za pomocą wału, którego obudowa stanowiła jednocześnie wahacz. 1951 rok to kolejny spektakularny sukces modelu. Lambretta z opływową obudowę, wyposażona w silnik o pojemności 125cm3, została rozpędzona przez Romollo Ferri’ego do zawrotnej prędkości 195 km/h. Produkcja odmiany Li150 rozpoczyna się w 1958 roku. Nowością w Li są dwa osobne siodła. Motocykle można było zamówić w dwóch wariantach silnikowych: 125cm3 oraz 150cm3. 125 było oferowane w jednolitym jasnoszarym i jasnozielonym kolorze, natomiast 150 była dostępna w wersji dwukolorowej. Podstawowym kolorem był niebieski, czerwony lub szary, lecz osłony silnika, kierownicy i przedni pas malowano w różnych konfiguracjach na niebiesko, czerwono lub zielono. Lambretty nieodparcie kojarzą się z obrazem urokliwej włoskiej uliczki. Ich fenomenalny wygląd zawsze przykuwa wzrok i powoduje, że każda przejażdżka jest stylową podróżą w czasie.

Historia Egzemplarza

Obecny właściciel nabył skuter w 2005 roku. Pojazd był prawdopodobnie nieustannie użytkowany w Polsce aż do 1988 roku, kiedy został wyrejestrowany. Po zakupie Lambretta została w pełni odrestaurowana. Zachowano oryginalne, dwukolorowe malowanie. Odbudowa objęła również mechanikę skutera. Po zakończeniu remontu, skuter przejechał kilka kilometrów, a następnie uzupełnił zbiory prywatnego kolekcjonera. W chwili obecnej wymaga jedynie regulacji i przeglądu przed uruchomieniem po kilkuletnim postoju. Li150 to skuter, który mimo upływu lat potrafi wciąż potrafi dać wiele emocji z jazdy. Jakość przeprowadzonych prac renowacyjnych jest doskonałym przykładem na to, że nawet ze sprzętów o stricte użytkowym przeznaczeniu, można stworzyć piękny zabytek.

[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’3379,3380,3383,3385′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’3386,3387,3388,3389,3390,3391,3392,3393′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]