Przejdź do treści
Strona główna » Ford Thunderbird 1955

Ford Thunderbird 1955

  • przez

[av_submenu which_menu=’custom’ menu=’134′ position=’center’ color=’alternate_color’ sticky=’aviaTBsticky’ mobile=’disabled’]
[av_submenu_item title=’Aukcja 22 kwietnia 2017′ link=’page,2886′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz samochody’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#obiekty’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zobacz motocykle’ link=’manually,/aukcja-22-kwietnia-2017/#motocykle’ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Pobierz katalog’ link=’page,3118′ linktarget=” button_style=”]
[av_submenu_item title=’Zarejestruj się’ link=’page,3125′ linktarget=” button_style=”]
[/av_submenu]

[av_image src=’https://www.ardorauctions.pl/wp-content/uploads/2016/11/Ford_pasek-1229×430.jpg’ attachment=’3536′ attachment_size=’featured’ align=’center’ styling=” hover=” link=” target=” caption=” font_size=” appearance=” overlay_opacity=’0.4′ overlay_color=’#000000′ overlay_text_color=’#ffffff’ animation=’no-animation’][/av_image]

[av_two_third first min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_textblock size=” font_color=” color=”]

1955 Ford Thunderbird

  • Legendarny amerykański kabriolet
  • Najbardziej efektowne zestawienie kolorystyczne
  • Auto po profesjonalne renowacji

Numer Nadwozia P5FH180463

cena wywoławcza: 140 000 zł (estymacja 180 000 – 210 000)

Dane techniczne :

silnik: 4.8l, V8

moc: 193 konie mechaniczne

inne dane: skrzynia biegów automatyczna, napęd na tylne koła

stan prawny: zarejestrowany w Polsce, żółte tablice

Historia Modelu

Ford Thunderbird powstał jako odpowiedź na konkurencyjny pojazd koncernu General Motors – Chevroleta Corvette. Prezentacja modelu miała miejsce w lutym 1954 roku na salonie motoryzacyjnym w Detroit. Samochód nie należał do tanich, jednak zyskał ogromną popularność. Już w pierwszym roku produkcji, jego sprzedaż wyprzedziła legendarną Corvettę aż 23-krotnie. Thunderbird zresztą stworzył nową niszę rynkową, nazwaną potem “personal luxury car”. Ford przy projektowaniu auta większy nacisk kładł na komfort użytkowania, niż wyczynowe osiągi. Z drugiej strony gładsza i bardziej “atletyczna” sylwetka, wlot powietrza na masce czy prędkościomierz wyskalowany do 150 mil na godzinę, zdradzały pewne sportowe ambicje. Mechanicznie był jednak wciąż mocno spokrewniony z bardziej powszednimi modelami z koncernu Forda. Thunderbird przeszedł kilka zmian na przestrzenii trzech lat produkcji pierwszej wersji. W 1956 roku przesunięto koło zapasowe na klapę bagażnika, co miało zwiększyć przestrzeń ładunkową, spowodowało jednak problemy ze sterownością. Wprowadzono nowy system elektryczny 12V, zmieniono deskę rozdzielczą oraz rozszerzono paletę kolorystyczną. Dodano również okrągłe okno w dachu z włókna szklanego. Pojemność silnika wzrosła do 5,1-litra, generując odpowiedno 215 lub 225 koni mechanicznych w zależności od rodzaju przełożenia. W 1957 roku przeprojektowano przedni zderzak, grill, tylne płetwy oraz lampy,a koło zapasowe znów wróciło do bagażnika. Moc silnika wzrosła do 245 konie mechanicznych, a ze sprężarką Paxtona uzyskiwano aż 300 koni.

Koncept okazał się jednak na tyle skuteczny, że Ford rozwijał go przez przez kolejnych jedenaście generacji, aż do roku 2005, produkując łącznie około 4.4 miliona egzemplarzy. Pierwszy Thunderbird pozostaje jednak wciąż najbardziej ikoniczny.

Historia Egzemplarza

Ford Thunderbird wystawiony na licytacji przez Ardor Auctions to najbardziej ceniony model z samego początku produkcji. Samochód przybył do Polski ze Stanów Zjednoczonych kilka lat temu. Na miejscu został poddany bardzo fachowej renowacji. Karoseria została rozebrana i starannie naprawiona, jednocześnie usuwając ślady wszelkich poprzednich ingerencji blacharsko-lakierniczych. Samochód pomalowano na oryginalny kolor. Wnętrze oraz silnik zostały jedynie wyczyszczone oraz częściowo zregenerowane. Jak na sześćdziesięcioletnie auto Thunderbird wykazuje naprawdę zaskakujące właściwości jezdne. Miękkie zawieszenie oraz elektrycznie sterowana ogromna kanapa pozwolą wygodnie podróżować dwóch dorosłym osobom. Nieco retrofuturystyczna stylistyka wnętrza pozwala z miejsca poczuć się jak w kapsule czasu przypominającej amerykańskiego dinera z lat 50-tych. Wszystkim wrażeniom wizualnym towarzyszy jeszcze bardzo przyjemny bulgot 8-cylindrowego silnika, która mimo swojego wieku potrafi czasem zaskoczyć swoją żywiołowością. Thunderbird to piękny amerykański roadster, jednocześnie ekscytujący i dostojny. Jest to zakup, który nigdy nie straci na wartości, bo doskonale portretuje jeden z najdonioślejszych okresów w historii globalnej motoryzacji.
[/av_textblock]
[/av_two_third]

[av_one_third min_height=” vertical_alignment=” space=” custom_margin=” margin=’0px’ padding=’0px’ border=” border_color=” radius=’0px’ background_color=” src=” background_position=’top left’ background_repeat=’no-repeat’ animation=”]
[av_gallery ids=’3510,3513,3641,3642′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’1′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]
[/av_one_third]

[av_gallery ids=’3514,3515,3516,3517,3518,3519,3520,3521,3522,3523,3524,3525,3526,3527,3528,3529,3530,3531,3532,3533,3534,3535′ style=’thumbnails’ preview_size=’portfolio’ crop_big_preview_thumbnail=’avia-gallery-big-crop-thumb’ thumb_size=’portfolio’ columns=’3′ imagelink=’lightbox’ lazyload=’deactivate_avia_lazyload’]